יונדאי FE תא דלק
אחרי שלא הצליחה למשוך מספיק תשומת לב עם גרסת המימן של הטוסון, יונדאי תנסה לשלהב את חובבי הסביבה עם רכב פנאי מימן ייעודי. למקרה שלא ידעתם, יונדאי הייתה מהראשונות בעולם להציע רכב מימן סדרתי ב-2013, גרסה לא מזהמת של הטוסון, אך כנראה שבחירה בגרסה במקום ברכב ייעודי הובילה לכך שההשפעה השיווקית לא הייתה רחבה מספיק.
אז כדי שתשימו לב, בשנה הבאה יונדאי לא תחזור על אותה טעות, ותציג הפעם רכב פנאי מתודלק במימן בעל עיצוב ייחודי, בדומה לכיוון אותו לקחה טויוטה עם המיראי. הרכב החדש יושפע בעיצובו מה-FE (ר"ת של Future Eco, "עתיד סביבתי" בתרגום חופשי), כלומר צפו לרכב עתידני יחסית במראה ולא לעוד גרסה של משהו קיים.
יונדאי תציע משנה הבאה רכב פנאי מימן חדש
צילום: מנהל
יונדאי לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו לגבי רכב התצוגה, למעט שהוא מסוגל לנוע לטווח של "יותר מ-800 ק"מ בין תדלוקים". נזכיר כי מכונית מימן מתודלקת בתחנת דלק כמעט כמו רכב בנזין או דיזל, אך מדובר למעשה במכונית הדומה באופייה לרכב חשמלי מבוסס מצברים. במכונית מימן, הדלק הייחודי משמש ליצירת אנרגיה למנוע החשמלי - כך שאין צורך בטעינת מצברים ארוכה וניתן להציע טווח ארוך משמעותית. כל זאת בתהליך כימי שתוצר הלוואי היחיד שלו הוא אדי מים וללא זיהום.
יונדאי תציע משנה הבאה רכב פנאי מימן חדש
צילום: מנהל
על-פי יונדאי, רכב המימן הבא יציע מערך תא דלק קל ב-20% מזה של הטוסון, יעיל ב-10% ועם דחיסות אנרגיה גבוהה ב-30%. למה כל זה מתרגם בחיים עצמם, נדע בשנה הבאה - אז הרכב הסדרתי יושק באופן רשמי. הסיכוי לראותו בישראל בהיעדר תשתית תדלוק מתאימה, שואף לרמת הזיהום - אפס.