ארבע שנים בדיוק אחרי שבישרה על מותה, פורשה מחזירה לחיים את התיבה הידנית - אתם יודעים, זו עם המצמד שמופעל על-ידי רגל שמאל. ה-911GT3 המחודשת שנחשפה בז'נבה, כוללת אופציה לתיבה ידנית עבור מי שפורשה מכנה "חובבי נהיגה טהרנים", אך התיבה התקנית תמשיך להיות הדו-מצמדית, שמציעה יתרון ביצועים משמעותי.
עם השקת ה-GT3 הנוכחית (פורשה 911 דור 991) בתערוכת ז'נבה 2013, פורשה זנחה את התיבה הידנית, וזכתה מיד לביקורת מצד חובבי המותג. אז מענה לביקורת יש, ועכשיו גם אפשר לדעת עד כמה איטית יותר התיבה האהובה מאחותה הרובוטית: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת חצי שנייה יותר - 3.9 לעומת 3.4 שניות, האצה ל-200 קמ"ש 0.3 שניות נוספות (7.6 מול 7.3) והפער ל-300 קמ"ש עומד על 0.4 שניות - 11.4 לעומת 11.
התיבה הידנית גם פחות יעילה מבחינת תצרוכת דלק - עם נתון ממוצע בתנאי מעבדה של 7.7 ק"מ לליטר לעומת 7.9 בדגם הרובוטי. חובבי הידנית יתנחמו בכך שגרסה זו מציעה מהירות מרבית גבוהה יותר בשני קמ"ש שלמים - 320 לעומת 318.
פורשה 911GT3 מחודשת: קאמבק לרגל שמאל
צילום: מנהל
דגם ה-PDK (שבעה הילוכים) והדגם הידני (שישה) מוצעים עם אותו מנוע בוקסר שישה צילינדרים, ללא מגדש ובנפח 4.0 ליטר. יחידת הכוח מפיקה 500 כ"ס (25 יותר מבעבר) ב-8,250 סל"ד ו-46.9 קג"מ (2.1+) ב-6,000 סל"ד, ומציעה קו אדום ב-9,000 סל"ד. לדגם המחודש הנעה אחורית והיגוי אחורי מתוחכם, כאשר הגלגלים האחוריים יכולים לנוע באותה זווית כמו הקדמיים או בזווית הפוכה בהתאם למהירות הנסיעה.
פורשה 911GT3 מחודשת: קאמבק לרגל שמאל
צילום: מנהל
ל-GT3 המחודשת אורך כולל של 456 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 127 ס"מ ובסיס גלגלים של 246 ס"מ. היא תושק באמצע יוני בגרמניה, ותעלה החל מ-152,400 יורו כולל מע"מ (כ-595 אלף שקל לפני יתר המסים בישראל). מחיר ה-GT3 היוצאת עומד בישראל כיום על החל מ-1.35 מיליון שקל.