חברת תשתית, חטיבת יבוא המשאיות והאוטובוסים של תאגיד תעבורה, החלה ביבוא המשאיות של טטרה הצ'כית. משאיות טטרה מיועדות בעיקר לעבודות תשתית ובנויות לעבודה בעומס כבד בשטחי עבודה, מחצבות, שטח טכני ועוד. בנוסף, מוצעות גרסאות להובלת ציוד כבד מאוד וכבד הרבה יותר.
 
טטרה
טטרה נוסדה ב-1850 והחלה לייצר משאיות ב-1897, לפני 120 שנים. טטרה ייצרה גם מכוניות נוסעים (עד 1997), אבל כיום מייצרת רק משאיות לשטח, ובמבחר ארבעה דגמים – כולם משלבים כושר העמסה גבוה ויכולת שטח – חלקם למגוון שימושים רב, חלקם ייעודיים. הכלים של טטרה מיועדים לתשתית ומכרות, עבודות ייעור, עבודות מוניציפליות, כיבוי אש – וגם כרכב צבאי טקטי: קרבי, הנדסי או מוביל ציוד. טטרה מציעה מגוון סוגי הינע – מ-4x4 ועד ל-12x12, כולל גם 10x6 עם סרן אחורי מהוגה.
 
מה שייחודי לטטרה הוא השלדה שלה. זו מבוססת על גליל מרכזי בתוכו נמצא גל ההינע. לפי החברה, מעבר להגנה על מכלולים, למבנה זה קשיחות משופרת מול כוחות כיפוף ופיתול. אולם מה שחשוב אפילו יותר במבנה הזה הוא ביכולת ליצור משאית עם סרן נפרד לכל צד, כאשר לכל סרן כזה מתלה נפרד הכולל גם קפיץ אוויר.
 
משאיות טטרה בישראל
צילום: יבואן 
 
למשאיות טטרה עד הינע 8x8 רישוי רגיל, ואילו כלים ברמת מינוע גבוהה יותר נרשמים כרכבי עבודה או כציוד מכני הנדסי; אלה יכולים לשמש כרכב למכרות פתוחים, מנוף או רכב תדלוק לאזורים קשים.
 
פניקס
תשתית מביאה לשוק האזרחי את פניקס. דגם זה משלב מכלולים של דאף או כאלה המשרתים דגמים שלה – תא נהג, כולל מוגבה ועם תא שינה, מנועים, תיבות הילוכים – עם השלדה המקורית של טטרה.
 
לכל המשאיות מנועי פאקאר MX; הקטן הוא בנפח 11 ליטר ומייצר 395 כ"ס ו-194 קג"מ. הגדול יורת בנפח 13 ליטר, ומובא בגרסאות של 410 כ"ס ו-204 קג"מ, 460 כ"ס ו-234.5 קג"מ, או 510 כ"ס ו-255 קג"מ. התיבות הן ZF 16 הילוכים, ידנית (אקוספליט) או רובוטית (AS-טרוניק), עם או בלי אינטרדר, ההנעה הקדמית אינה קבועה ומשולבת על-ידי הנהג, לכל הגרסאות תיבת העברה עם יחס אחד או שניים, ולכל סרן מונע נעילת דיפרנציאל תקנית.
 
משאיות טטרה בישראל
צילום: יבואן 
 
גרסאות המינוע הן 6x6, 8x8 ו-10x10 – האחרונה רק לעבודות במחצבה (קרוב ל-40 טון חומר) וזו מוצעת תקנית עם תיבה אוטומטית-פלנטרית אליסון 4700. בנוסף לרכינות, יוצעו דגמי טטרה גם כראש-גורר עד 160 טון, וגם כגורר, עד 500 טון.
 
הרטוב
על-מנת להפגין את יכולתה של הטטרה בכלל ולהדגיש את יתרון השלדה והמתלים שלה בפרט, הכינו אנשי תעבורה במחצבת הרטוב מסלול עבירות הכולל מעלות קצרים אך תלולים, שקעים בקרקע וגם בורות אופייניים לאתר כזה. כשהיא עמוסה 20 טון חומר, הפער שיצרה הטטרה ביחס לדאף XF עם מפרט דומה – 460 כ"ס, 8x8 ו-20 טון חומר – היה מרשים ביותר. הטטרה סיימה את המסלול המשותף בשני שליש הזמן ביחס למה שקבעה הדאף.
 
משאיות טטרה בישראל
צילום: יבואן
 
בהמשך התמודדה הטטרה מול מפרקית של וולוו, וגם כאן היא הייתה מהירה יותר, אם כי בפער מעט קטן יותר, כאשר סיימה את המסלול ב75% מהזמן של המפרקית.
 
בשתי ההדגמות בלטו העברת כוח יעילה בהרבה לקרקע, גם בעומס של מעלה קיצוני, ונסיעה מהירה משמעותית בשטח בעייתי; השלדה והמתלים המאוד פעילים לא העבירו את בעיות השטח לנהג, שיכול היה לכן לשמור על קצב גבוה.
 
 
הזמנות
משאית טטרה יקרה ממשאית רגילה המיועדת לשטח עם מפרט דומה – תא-נהג, מנוע, תיבה, הינע – בערך ב-25%. בנוסף לשוק האזרחי, יוצעו דגמי טטרה גם לצבא, בין השאר על-מנת שיחליפו את הריו, מהכלים המיתולוגיים ההם, שגם הנהיגה בהם היא עניין מעולם אחר.  
   
ויש גם סרטון. תיהנו: