סקודה סופרב תוצע עם הנעת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד), שמאפשרת טעינת מצברים ממקור חיצוני וטווח חשמלי משמעותי. הגרסה החדשה, כפי הנראה עם מערכת הנעה דומה לגולף GTE (מנוע 1.4 טורבו-בנזין ומנוע חשמלי), תושק בשנת 2019, ותהיה יריית הפתיחה במתקפת החשמליות של המותג. מלבד הסופרב, סקודה תציג חמש מכוניות חשמליות עד לשנת 2025, הראשונה בשנת 2020.
סקודה תציע סופרב פלאג-אין ב-2019
צילום: מנהל
סקודה סופרב. גרסת פלאג-אין ב-2019
את ההודעה הצ'כים מספקים זמן קצר לפני פתיחת תערוכת שנגחאי בסין, שתיערך השנה ב-28-19 באפריל. בתערוכה ייחשף רכב תצוגה חדש של סקודה, בשם ויז'ן אי (Vision E, חזון חשמלי בתרגום חופשי), שרומז לא רק על העתיד החשמלי - אלא גם על גרסת קופה עתידית של רכב הפנאי סקודה קודיאק. רכב זה נחשף בינתיים באיורים רשמיים ראשונים.
לרכב החדש אורך של 464.5 ס"מ (5.5 פחות מהקודיאק), רוחב של 192 ס"מ (4+), גובה של 155 ס"מ (12.5-) ובסיס גלגלים של 285 ס"מ, ארוך בשישה ס"מ מרכב הפנאי הסדרתי. גרסת הייצור של הוויז'ן אי צפויה להציע חמישה מושבים, ללא אפשרות לשבעה בדומה לקודיאק.
סקודה תציע סופרב פלאג-אין ב-2019
צילום: מנהל
סקודה ויז'ן אי, רכב פנאי-קופה חשמלי. בדרך לייצור
עוד נמסר כי מערכת ההנעה החשמלית שלה מציעה 306 כ"ס, מספיק בשביל מהירות מרבית של 180 קמ"ש, וכי טווח הנסיעה עומד על "עד 500 ק"מ בין טעינות". פרטים טכניים נוספים, בהם קיבולת המצברים, לא פורסמו. סביר כי הוויז'ן אי הסדרתי, שיושק כפי הנראה עוד לפני 2019, יוצע תחילה בגרסאות בנזין ודיזל.
חידוש נוסף שהוויז'ן אי מציע - לפחות בסקודה - הוא יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 3, כלומר הרכב מסוגל לבצע את מרבית פעולות הנהיגה לבד. סקודה מציינת כי הוא מסוגל לנסוע לבד בפקק ובכביש בינעירוני (אך לא בעיר) ולשמור על מרווח בטיחות ומרכז הנתיב, ואף לבצע מעבר בין נתיבים.
סקודה תציע סופרב פלאג-אין ב-2019
צילום: מנהל
סקודה ויז'ן אי
היכולת האוטונומית כוללת גם אפשרות לכניסה ויציאה ממקום חניה בלי סיוע נהג. עם זאת, בניגוד לרמת האוטונומיה 4, רכב ברמה 3 דורש נהג בשר ודם שיפקח על המערכת בכל רגע נתון.