יונדאי סנטה פה
יונדאי וקיה יזמינו קרוב ל-1.4 מיליון מכוניות לתיקון (ריקול). מהודעת היצרניות עולה כי במנועי "תטא" (Theta) בנזין בנפח 2.0 ו-2.4 ליטר, עשוי להיות כשל שיוביל לנקישות, אובדן כוח וכיבוי פתאומי של המנוע. לא ידוע על נפגעים או תאונות כתוצאה מהכשל, שעל-פי קיה דווח על-ידי 20-10 אחוזים מבעלי המכוניות.
בקריאה לתיקון מעורבות בארה"ב 572,000 יונדאי סונטה וסנטה פה מהשנים 2013 ו-2014, ו-618,000 קיה אופטימה (2014-2011), סורנטו (2014-2012) וספורטאז' (2013-2011). בנוסף ייקראו לתיקון כ-171,000 מכוניות נוספות בדרום קוריאה. בשלב זה לא ברור אם הריקול יבוצע גם בישראל. מיבואנית קיה, חברת טלקאר, נמסר ל"אוטו" כי מהיצרנית לא נתקבלה הודעה לגבי צורך בתיקון. מחברת כלמוביל (יונדאי) נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה מול היצרנית.
קריאה לתיקון ליונדאי וקיה בגלל תקלה במנוע
צילום: מנהל
קיה סורנטו
מהודעת יונדאי וחברת הבת שלה קיה, עולה כי המכוניות הנכללות בקריאה לתיקון יידרשו להחלפת רכיבים עיקריים במנוע, ובפרט חלקו התחתון (מרבית הרכיבים מתחת לראש המנוע). במקרה תקלה, נהג עשוי להבחין בנקישות חזקות מהמנוע, אובדן כוח ובהידלקות נוריות "בדוק מנוע" ו"לחץ שמן". אם מי מסימנים אלו מופיע חשוב להביא את הרכב למוסך בהקדם, עדיף בגרירה.
במידה והקריאה לתיקון תחול גם על השוק הישראלי, יצרניות הרכב יידרשו להעביר למשרד התחבורה את מספרי השלדה של המכוניות המעורבות. זה יצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים במחשבי משרד הרישוי, וישלח הודעות זימון לבעלי המכוניות. חשוב לשם לב כי חובה לבצע תיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה לביתכם - לאחר תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש, ולא ניתן יהיה לנהוג במכונית או לבצע העברת בעלות.