גוף המחקר האירופי Euro NCAP פרסם תוצאות מבחני בטיחות לשתי מכוניות - ב.מ.וו סדרה 5 החדשה שהושקה לאחרונה בישראל, ופיאט דובלו - המסחרית הוותיקה של פיאט שהושקה ב-2009, ועברה מתיחת פנים ב-2014.
התוצאות לא מאוד מפתיעות - כסף ויוקרה קונים גם בטיחות, לפחות במקרה של הסדרה 5, שעברה את סדרת המבחנים בקלילות עם חמישה כוכבים (הציון הגבוה ביותר) וניקוד גבוה במרבית הסעיפים: במבחן ההגנה על נוסעים מבוגרים זכתה לניקוד 91 (מתוך 100), בהגנה על ילדים 85, הגנה על הולכי רגל 81 (בין היתר תודות למכסה המנוע האקטיבי) ואילו דירוג מערכות הבטיחות הרשים מעט פחות עם 59 נקודות.
במקרה של הדובלו, הבוחנים ציינו כי גילה המתקדם של המסחרית ניכר - וכי גם שיפורים שבוצעו לפני כשנתיים לא מספיקים לדובלו כדי להיות תחרותית מול מסחריות צעירות יותר. הציון הכולל של הדובלו עומד על שלושה כוכבים בלבד, והניקוד בסעיפים השונים בינוני עד נמוך - 75 נקודות בדירוג המבוגרים, 46 בלבד בהגנה על ילדים, 57 נקודות בעבור הגנה על הולכי רגל ו-25 נקודות בלבד בעבור מערכות הבטיחות.
אבל יכול להיות גם גרוע יותר - ב-Euro NCAP מציינים כי בעוד הדובלו עברה מתיחת פנים, אחותה התאומה אופל קומבו (שלא משווקת בישראל), לא זכתה לטיפול דומה. בארגון קראו לאופל לבצע עדכון דומה בהקדם.