ב.מ.וו תאפשר טעינה אלחוטית של ה-530e משנה הבאה. מכונית הכלאיים הנטענת משקע (פלאג-אין הייבריד), המבוססת על ב.מ.וו סדרה 5 החדשה, תציע טעינה באמצעות חניית הרכב מעל למשטח טעינה ייחודי, מבלי צורך לחבר כבל. ה-530e מוצעת בישראל במחיר של החל מ-420 אלף שקל. מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר ל"אוטו" כי נבחנת היתכנות שיווק עמדת הטעינה החדשנית בישראל.
משטח הטעינה הוצג בגרסת אב-טיפוס, וישווק מ-2018 לבעלי 530e קיימות - כפי הנראה ללא כל צורך בהתאמת הרכב. המשטח מאפשר טעינה של 3.2 קילוואט-שעה, כלומר טעינה מלאה תארוך כשלוש וחצי שעות, כך ב.מ.וו. מדובר בזמן טעינה מעט איטי מזה שמתקבל באמצעות עמדת הטעינה התקנית של ב.מ.וו ("BMW i wallbox"), לה מתח של 3.7 קילוואט וזמן טעינה של פחות משלוש שעות. מנגד, טעינה אלחוטית תהיה מהירה משמעותית מטעינה משקע ביתי (חמש שעות).
ב.מ.וו 530e היא מכונית סאלון יוקרתית, המצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 184 כ"ס, ומנוע חשמלי הנתמך במצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 9.2 קילוואט-שעה. היא מסוגלת לנסוע בכוח החשמל במהירות של עד 140 קמ"ש, ולטווח של עד 45 ק"מ בין טעינה, לאחריו היא פועלת כמכונית כלאיים רגילה. האפשרות להטעין אותה משקע, פירושה שניתן להשתמש בה כמכונית חשמלית לנסיעות קצרות.
משנה הבאה: טעינה אלחוטית בב.מ.וו
צילום: מנהל
מכוניות הכלאיים הנטענות הופכות לנפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות, ובמיוחד בפלח היוקרה. הטבת המס בישראל וקודם לכן תקנות הזיהום המחמירות באירופה, עודדו את יצרניות הרכב להתקדם צעד נוסף בדרך למכוניות חשמליות, ולהציע מלבד מכוניות כלאיים "רגילות" (ללא טעינה ממקור חיצוני), גם דגמים מתקדמים יותר. יתרונם של אלו בעיקר בטווח חשמלי משמעותי של עשרות ק"מ לפחות.