ארבע שנים בדיוק מאז שנחשפה לראשונה, קונצרן PSA חושף את פיג'ו 308 המחודשת. כמקובל במתיחות פנים, גם החידושים ב-308 נועדו "ליישר קו" עם התעשייה, כאשר הדגש במתיחת הפנים של ה-308 הוא בעיקר בהיבט הטכני והטכנולוגי.
מבחוץ, השינוי בהופעה בולט – בעיקר בזכות הפגוש החדש מלפנים, בעל שלושת פתחי יניקת האוויר, המקנה ל-308 מראה אגרסיבי יותר. גם השבכה ("גריל") ומכסה המנוע עוצבו מחדש, לפי פיג'ו. דיווח על שינויים בעיצוב הפנים לא נמסרו בשלב זה, פרט לתמונה של הקונסולה המרכזית, בה נראית ידית ההילוכים של התיבה האוטומטית - כעת מדובר בידית אלקטרונית כמו ב-3008 החדש, המחליפה את הידית השגרתית הקודמת, בעלת המסילה המדורגת.
פיג'ו 308 מחודשת – בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל
אבל לא מדובר רק בשינויי עיצוב. פיג'ו מצהירה על שמונה מערכות בטיחות אקטיביות שנוספו למפרט של ה-308, כאשר היא מדגישה את מערכת הבלימה האוטונומית ואת בקרת השיוט האקטיבית (לראשונה בפיג'ו). יחד עם זאת, ניתן להעריך כי יתר המערכות אליהן התכוונה פיג'ו ב-308 המחודשת דומות לאלו של ה-3008, ביניהן מערכת לניטור שטחים "מתים", תאורת דרך אדפטיבית וקריאת תמרורים. ב-308 ישנה גם מערכת התרעה על סטייה מנתיב – אולם כרגע לא ברור אם זו מערכת להתרעה בלבד, או כזו שגם מתקנת סטיה מנתיב כמו ב-3008.
עוד ברשימת השיפורים האלקטרוניים – מערכת חניה אוטומטית ומערכת מולטימדיה עם תמיכה במערכות צימוד למכשירי אפל ("קארפליי") ואנדרואיד ("אנדרואיד אוטו") לצד ממשק "מירורלינק", המאפשר שיקוף של מסך הטלפון.
פיג'ו 308 מחודשת – בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל
במישור הטכני, ה-308 המחודשת כוללת חידושים משמעותיים דווקא במערכת ההנעה ה"ישראלית" – המבוססת על מנוע 1.2 ליטר טורבו, עם 130 כ"ס. מידע טכני מלא לא פורסם, אולם פיג'ו הכריזה על "שיפור גדול" למנוע זה, האמור לסייע בצמצום פליטת המזהמים ובשיפור צריכת הדלק בתנאי אמת, לפי תקן RDE שייכנס לתוקפו בספטמבר 2018. השינויים כוללים, בין השאר, מערכות הזרקה ופליטה משופרות. כמו כן, מנוע זה יוצע גם עם תיבה ידנית חדשה, בת שישה הילוכים (אותו מספר הילוכים כמו בעבר).
שינוי טכני נוסף כולל הוספה להיצע של תיבה אוטומטית פלנטארית בת שמונה יחסי העברה – לא טכנולוגיה חדשנית אמנם, אך עדיין מדובר בפריט נדיר בפלח המשפחתיות הקומפקטיות, אפילו בצד היוקרתי (פריט תקני בב.מ.וו סדרה 1, אופציונאלי בוולוו V40). תיבה זו – מתוצרת אייסין היפנית, ואשר מוצעת לראשונה בפיג'ו כלשהי – תשרת את הגרסה החצי-ספורטיבית של ה-308 (המכונה GT), עם מנוע 2.0 ליטר דיזל עם 180 כ"ס.
מלובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, נמסר כי פיג'ו 308 המחודשת תוצע בישראל החל מהרבעון הראשון של 2018 - כאשר ייבואן של גרסאות דיזל נשקל בחיוב.
פיג'ו 308 מחודשת – בישראל בתחילת 2018
צילום: מנהל