חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואודי לישראל, מודיעה על שתי קריאות לתיקון לדגמי היצרניות. בקריאה הראשונה, לדגם אודי Q5 מהדור הקודם, נכללים 2,873 כלי רכב שיוצרו בין השנים 2010 ל-2016, ושבמפרט שלהם נכלל חלון גג פנורמי.
 
 
 
בדיקת היצרנית גילתה כי במכוניות אלו קיים חשש לכשל בכריות האוויר הצדיות מסוג וילון, המיועדות להגן על ראש הנהג והנוסעים במושב הקדמי ובמושבים הקיצוניים מאחור, במקרה של פגיעת צד. מהודעת היבואנית עולה כי כריות האוויר ייבדקו, ובמקרה הצורך יוחלפו - מה שיצריך זמן טיפול של בין שעתיים וחצי לשמונה שעות. הודעות לבעלי המכוניות יישלחו בימים הקרובים.
 
אודי Q5, פולקסווגן גולף ו-T6 - למוסך
צילום: מנהל 
 
קריאה שנייה לתיקון כוללת 30 כלי רכב מדגמי פולקסווגן גולף וטרנספורטר (T6) שיוצרו השנה. כאן נדרשת החלפת כרית אוויר קדמית של הנהג, פעולה שתארוך כשעה - כך על-פי צ'מפיון מוטורס. בכל מקרה, מומלץ מאוד לתאם הגעה למוסך מראש כדי לצמצם את זמן ההמתנה, גם אם קיבלתם לביתכם הודעה.
 
 
 
תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל רכב המקבל לביתו הודעה על קריאה לתיקון, נדרש לסור למוסך בתוך שישה חודשים. לאחר תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש, ולא ניתן יהיה לבצע העברת בעלות או מבחן רישוי שנתי. בעלי המכוניות המעורבות בקריאה לתיקון יקבלו הודעה לביתם, לאחר שהיבואנית תעביר את מספרי השלדה למשרד הרישוי, וזה יצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים.
 
עוד חשוב לשים לב כי כל פעולה הכלולה בקריאה לתיקון - בדיקה, תיקון והחלפת חלקים - מבוצעת ללא כל תשלום מצד בעל הרכב. בעלי המכוניות המוזכרות, המעוניינים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון, יכולים לעשות זאת באמצעות אתר היבואנית ובמוקד השירות שמספרו 6363*.