השם שלבי (Shelby) - סדנת השיפורים שהקים קרול שלבי - הפך מזמן לשם נרדף לשיפורי פורד. למעשה, אין מוסטנג חדשה שלא מקבלת גרסת שלבי היישר מהמפעל, כחלק מהיצע פורד הרשמי. אבל את השלבי המרשימות באמת, הסדנה עדיין שומרת לעצמה - ובראשן הסופר סנייק (Super Snake).
הכשת הנחש: שלבי סופר סנייק מתחדשת
צילום: מנהל
שלבי מוסטנג סופר סנייק - מחדשת עם גוף רחב
הגרסה המיוחדת, שמבוססת על המוסטנג GT, מציעה מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על, 750 כ"ס והאצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 3.5 שניות בלבד. מ-0 ל-400 מטרים (רבע מייל)? 10.9 שניות.
שלבי מציעה את הסופר סנייק באופן סדרתי - 500 יחידות בשנה - ובמחיר שווה-לכל-נפש של 70 אלף דולר. כן, קראתם נכון - כ-250 אלף שקל בעבור 750 כ"ס של שרירים אמריקאים. כ-80 אלף שקל פחות ממחירה של שברולט קמארו בסיסית בישראל (המוסטנג לא נמכרת אצלנו).
הכשת הנחש: שלבי סופר סנייק מתחדשת
צילום: מנהל
בכל מקרה, מכיוון שברור שתמיד אפשר לשפר, שלבי חשפה כעת גרסה נוספת של הסופר סנייק - עם גוף רחב. היא מצוידת באותו מנוע, אך תציע מרכב רחב משמעותית, לטובת מראה קרבי במיוחד. בינתיים מדובר בגרסת תצוגה, אך שלבי מבטיחה כי תחל בשיווק בסתיו - אז גם יפורסמו פרטים טכניים ומחיר.
הכשת הנחש: שלבי סופר סנייק מתחדשת
צילום: מנהל
להוביל בטיל
ועבור מי שזקוק לכושר גרירה והעמסה, שלבי מציעה טנדר סופר סנייק, על בסיס הפיק-אפ הפופולרי F-150. גם כאן יש מנוע V8 עם מגדש על, נפח של 5.0 ליטר ו-750 כ"ס, והנעה אחורית או כפולה.
הכשת הנחש: שלבי סופר סנייק מתחדשת
צילום: מנהל
לסופר טנדר החדש עיצוב בהשראת המוסטנג סופר סנייק, עם פתח יניקת אוויר ענקי על מכסה המנוע, פסי מירוץ לאורך המרכב ושורה של ניפוחי מרכב ועדכונים קוסמטיים. וכמובן איך אפשר בלי - חישוקי "22 מצופים בכרום עם צמיגי ענק (305/45).
הכשת הנחש: שלבי סופר סנייק מתחדשת
צילום: מנהל
ה-F-150 סופר סנייק יהיה זמין ב-150 יחידות בלבד. מחירו בארה"ב עומד על 96.7 אלף דולר - או כ-347 אלף שקל - והוא יהיה זמין למכירה באולמות תצוגה נבחרים של פורד, כולל אחריות מלאה לשלוש שנים.