קטגוריה: משפחתיות
גרסה: 1.4 ל' טורבו, 125 כ"ס, טרנדליין
מתחרים בולטים: פורד פוקוס, מאזדה3, פיג'ו 308, אופל אסטרה, סיאט לאון
מחיר גרסה נבחנת: 132,000 שקלים
פולקסווגן היא חברה שמרנית משהו, כך שזה לא מפתיע שמתיחת הפנים לגולף, אולי הרכב שהכי מזוהה עם החברה, לא כוללת מהפכות. למעשה, צריך להתאמץ כדי לשים לב שזו מכונית מעודכנת. הסימנים המזהים, למקרה שתהיתם, הם הפס הכסוף בגריל שעכשיו ממשיך לתוך הפנסים הקדמיים, ותאורת לד ליום בכל הגרסאות.
עיצוב ונראות
אם לא היינו ברורים – גם אחרי מתיחת הפנים, זו גולף. קצת שמרנית למראה, אבל בסה"כ נאה, במיוחד בצבע השחור של רכב ההדגמה. ובכל זאת, חבל שהעובדה שמדובר במכונית מעודכנת לא בולטת יותר.
החישוקים הקלים הסטנדרטיים מעט קטנים יותר מהמקובל היום – זה נראה פחות טוב, אבל תורם לנוחות ומוריד את מחיר הצמיגים כשמגיע זמן ההחלפה.
פולקסווגן גולף – מבחן דרכים (125 כ
צילום: מערכת אוטו
פנים הרכב
תא הנוסעים עודכן קלות גם הוא, וגם כאן השינויים קלים. העיצוב הבסיסי זהה, וכך גם השימוש הנרחב מדי בצבע שחור, אבל איכות החומרים וההרכבה טובות. השינוי העיקרי הוא במסך המולטימדיה, שגדל מ-6.5" ל-8”, כאשר כפתורי התפעול סביבו הפכו לכפתורי מגע (פטנט שאנחנו לא משתגעים עליו). המסגרת השחורה נותן תחושה שהמסך גדול ממה שהוא באמת, והתפעול נוח למדי. עדכון נוסף הוא הוספת ממשקי אפל קארפלי ואנדרואיד אוטו, וזה נחמד ונוח. לאבזור הקיים – שכולל בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור – התווספו מראות מתקפלות חשמלית. שימושי בערים צפופות. אבל התוספת החשובה יותר היא לאבזור הבטיחות המתקדם – ראו סעיף בטיחות. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, גם לגבוהים, אבל המושב עצמו מעט שטוח מדי, ולא כל הבוחנים מצאו אותו נוח. מאחור תמצאו מרווח ברכיים טוב ומרווח ראש מפתיע לטובה, אך המושב עצמו נמוך מדי. מנהרת הינע גדולה, כמו גם פתחי המיזוג, יפריעו למי שיושב באמצע. תא המטען לא שובר שיאי נפח, אבל מספק והגישה אליו נוחה. מתחתיו יש גלגל חילופי בגודל מלא.
נוחות
כמו שציינו, פולקסווגן גולף לא מצטרפת לאופנת חישוקי הענק והצמיגים נמוכי החתך, לפחות לא בגרסת הכניסה. במקום, יש כאן צמיגי 195\65-15 צנועים – וזה משלם דיבידנדים בנוחות. עד כמה שאפשר לקבוע בלי השוואה ישירה, נראה שנוחות הנסיעה של הגולף המעודכנת השתפרה מעט – והיא היתה די טובה עוד לפני העדכון. בעיר היא מטפלת בהצלחה במרבית השיבושים, וגם אם פה עוברת טלטלה אל תא הנוסעים, המתלים כמעט תמיד ייטלו את עוקץ החבטה. מחוץ לעיר מרגישים מעט יותר מהצפוי שיבושים קטנים, אבל זה לא מגיע לדרגת "מציק". המתלים הרכים מאפשרים לגולף לנוע מעט יותר מהרצוי על גלים, אבל זה עדיין בגבול הסביר.
לסיכום – בסך הכל מדובר במכונית נוחה יחסית.
פולקסווגן גולף – מבחן דרכים (125 כ
צילום: מערכת אוטו
התנהגות ובטיחות
הגולף מציעה יכולת דינמית סבירה, אבל לא באמת פונה לנהג חובב הפיתולים. השילוב בין מתלים רכים לצמיגים צרים יחסית בא לידי ביטוי באחיזה לא גבוהה במיוחד, ושאר המכלולים מיישרים קו – מספקים בקצב שפוי, לא מלהיבים אבל גם לא מפריעים.
בכל הקשור לבטיחות, הדגם המעודכן רושם שידרוג משמעותי כאשר הוא מציע לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות כסטדנרט. זה מתחיל עם בלימה אוטונומית, ממשיך לבקרת שיוט אדפטיבית... ונגמר שם. אין מערכת התרעה על סטיה מנתיב או ניתור שטחים מתים.
הגולף נבחנה במבחני הריסוק האירופאים ב-2012, משמע לפני עדכון המבחנים, ואז השיגה ציון של חמישה כוכבים.
מנוע וביצועים
אנחנו בחנו את גרסת הכניסה של הדגם, עם מנוע 1.4 ל' המספק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל'. יחידת ההנעה הזו עושה עבודתה נאמנה. המכונית זריזה למדי ולמעט הערה צליל מנוע עסוק ולא נעים בסל"ד גבוה, הכל בסדר גמור. מי שרוצה תגובות יותר זריזות יוכל לבחור במצב הספורט היעיל, אבל התיבה עובדת בצורה טובה וזריזה גם במצב הרגיל.
בכל הקשור לצריכת דלק, הגולף היתה טובה כמצופה עם 18.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח מחוץ לעיר, ובימי המבחן, שכללו כמובן גם נהיגה עירונית וקטעים דינאמיים, נרשם ממוצע נאה של 13.4 ק"מ/ל'.
סיכום
פולקסווגן גולף המעודכנת לא מציעה מהפכות – רק ליטוש של הנוסחה המוכרת. מדובר במכונית נוחה, מרווחת, חסכונית ובעלת ביצועים טובים, אך בעלת יכולת דינמית לא מלהיבה ואבזור נוחות ממוצע בלבד. ובכל זאת, מדובר בשיפור משמעותי, בזכות תוספת אבזור הבטיחות החשוב.
בסוף היום מדובר במכונית טובה, סולידית, שעכשיו מציעה חבילה טובה יותר מבעבר למי שמחפש האצ'בק קומפקטית.
פולקסווגן גולף – מבחן דרכים (125 כ
צילום: מערכת אוטו