'גרסת ליסינג' הוא מונח המתייחס לרמת גימור נמוכה המיועדת לציי רכב. לקוח פרטי יכול לקנות אחת כזו, אבל הוא לא יעשה את זה; פערי המחירים בין רמות הגימור קטנים מאוד (לפעמים מאות שקלים), אך האבזור הנוסף שווה הרבה יותר. וכך, לקוח הליסינג מקבל פחות אבזור נוחות (ופעם גם בטיחות) ממה שמוצע ללקוח הפרטי.
 
רשימה ארוכה
מאזדה 3 2018 המעודכנת מציעה משהו חריג ללקוח הפרטי, וקיצוני אף יותר ללקוח הליסינג. היא ממשיכה את מגמת העשרת האבזור שמצאה ביטוי כבר בעדכון האחרון של ה–3, ומציעה אבזור יוצא דופן בכל קנה מידה כבר ברמת הגימור הבסיסית, זו המיועדת גם ללקוח הליסינג. הסיבה כפולה: כרסום במעמדה של ה–3 ושל המשפחתיות, גם בגלל רכבי הפנאי.
 
כבר בגרסת הכניסה תמצאו רשימת אבזור הכוללת חישוקי "18, מראות מתקפלות, פנסי לד מלאים עם אור–דרך אדפטיבי, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם, קישוריות בלוטות' ומערכת מולטימדיה מקורית הכוללת גם מצלמה–אחורית. בצד הבטיחות נציין בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (עד 30 קמ"ש לפני מתיחת הפנים), והתרעה על סטייה מנתיב. 

מאזדה 3 – מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)
צילום: מנהל
 
בכל הקשור למתיחת הפנים, הרגישו בנוח אם אתם לא מבחינים בהבדלי העיצוב, המאוד קלים. בתא הנוסעים השחור מדי השינויים עדינים אף הם, תאי האחסון גדולים יותר ומורגש גם דיפון פלסטיק פשוט פה ושם. גרסת ה–2.0 ליטר הבסיסית מוצעת ב–130,000 שקלים, קצת פחות ממחירה של גרסת ה–1.5 ליטר המעט–יותר מאובזרת - ומחייבת תוספת של 3000 לאבזור זהה. המרחב לא השתנה - בסדר מלפנים, כאשר מאחור מרווח הברכיים סביר ומרווח הראש קצת פחות. תא המטען בסדר, אבל לא יותר מזה.
 
ל–3 אותו מנוע 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ולתיבה האוטומטית אותם 6 הילוכים. כפתור ספורט, המשפיע על תגובות התיבה באופן מורגש, התווסף וזה נחמד. יחידת ההנעה הטובה עושה את מאזדה3 למכונית זריזה. צריכת הדלק בימי המבחן המאומצים עמדה לפרקים על 12 ק"מ/ל', ובשיוט נרשמו 16.6 ק"מ/ל'. 

מאזדה 3 – מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)
צילום: מנהל
 
ל–3 המחודשת מערכת GVR, שלפי מאזדה מפחיתה את המומנט עם הכניסה לפנייה, מה שיוצר העברת משקל מעודנת לפנים לטובת פנייה חלקה ונוחה יותר; ה–3 הייתה ונשארה מהנה ובעלת יכולת דינמית גבוהה. הבלמים היו ספוגיים ולא הרשימו בעוצמת הבלימה. נוחות הנסיעה בעיר טובה בהתחשב בחישוקים הגדולים, ורק מדי פעם המתלים מעבירים שיבוש בצורה לא נעימה. מחוץ לעיר מורגשים קצת שיבושים קטנים וגם שם היא מציעה נוחות נסיעה טובה. התחושה שהיא במעט נוחה ושקטה יותר מאשר לפני העדכון.
 
חבילה
החסרונות העיקריים של מאזדה 3 - מרחב בינוני מאחור ותא–מטען לא גדול מספיק - נשארו, אבל רשימת היתרונות גדלה, בזכות רשימת האבזור. ל–3 יחידת הנעה טובה, היא מהנה לנהיגה, ואבזור הנוחות והבטיחות העשירים עד כה התעשרו עוד יותר - ומוצעים כבר בגרסת הכניסה, זו הפונה גם ללקוח הליסינג. גם הוא וגם הלקוח הפרטי, צריכים לבדוק את מאזדה 3 המעודכנת.

מאזדה 3 – מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים)
צילום: מנהל