אוטו ל.י, המוכרת בעיקר כיבואנית מותג האופנועים החשמליים 'זירו', מוסיפה לארסנל מותג נוסף – אנרג'יקה. אנרג'יקה זהו מותג אופנועים איטלקי צעיר (נוסד ב-2014), חברת בת של CRP רייסינג - יצרנית אופנועי מרוץ למסלולי אספלט. לאנרג'יקה כרגע שני דגמים בהיצע, אך רק אחד יגיע לארץ בשלב זה - ה'אגו', דגם הסופרספורט של החברה.
המותג אנרג'יקה נוסד, כאמור, רק לפני כשלוש שנים – אך אבטיפוס ראשון לאופנוע הסופרספורט שלהם הוצג כבר לפני חמש וחצי שנים והיה בזמנו הדגם החשמלי הראשון בקטגוריה. המנוע החשמלי (מקורר שמן, אגב) מייצר 145 כ"ס בטווח הסל"ד שבין 4900-10,500 סל"ד, ומומנט של 20.3(!) קג"מ בטווח שבין 0 ל-4700 סל"ד. נתון ההספק אומנם נמוך מעט ביחס למקובל היום באופנועי ליטר ספורטיביים (להם 180 כ"ס ויותר) אך הגמישות בהחלט יוצאת דופן.
לראשונה בישראל – אופנוע סופרספורט חשמלי
צילום: דמיאנו פיורנטיני
נתונים האלו מקנים לאגו תאוצות בגזרה של אופנועי ליטר ספורטיביים, עם זמן האצה למאה קמ"ש בשלוש שניות; זה מעט איטי יותר מב.מ.וו S1000RR למשל (2.6 שניות) אבל קרוב מאוד לימאהה YZF-R1 (מ-0 ל-97 קמ"ש ב-2.9 שניות). מנגד, נתון המהירות המרבית נחות מול יריביו שורפי הבנזין – עם 240 קמ"ש "בלבד", לעומת כ-300 קמ"ש המקובלים בקטגוריה.
את המנוע החשמלי מזינה סוללה בעלת קיבולת של 11.7 קילוואט-שעה, שלפי היצרן אמורה להספיק לטווח של 100-200 ק"מ. טעינת הסוללה מתבצעת מרשת החשמל הביתית – טעינה מלאה ב-3.5 שעות – או במצב של טעינה מהירה, המאפשר 80% טעינה בתוך עשרים דקות.
פרט לעניין המנוע, מציע האגו מפרט טכני סטנדרטי למדי – שלדת מסבך צינורות, מזלג הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ וזרוע אחורית מאלומיניום עם בולם יחיד המותקן בצד ימין, ולא באמצע כמקובל – כנראה בגלל אילוצי מקום שיצר המנוע. הבלמים הם מבית ברמבו, עם דיסקים בקוטר 330 מ"מ מלפנים ודיסק בודד בקוטר 240 מ"מ מאחור. המשקל גבוה יחסית – 258 ק"ג, לעומת כ-200 ק"ג ואף פחות, המקובלים בקטגוריית אופנועי הליטר הספורטיביים.
לראשונה בישראל – אופנוע סופרספורט חשמלי
צילום: דמיאנו פיורנטיני
האופנוע מציע בורר מצבי רכיבה המשפיע על תפוקת המנוע ועל בלימת המנוע (שכמובן טוענת את הסוללות). כמו כן, בזכות היותו חשמלי, מציע האגו גם הילוך אחורי – עניין שימושי בהחלט.
מחירו של אנרג'יקה אגו הינו 140,000 שקלים - כאשר המחיר כולל שנתיים אחריות מקיפה על כלל האופנוע, לצד אחריות מוארכת של חמש שנים (או 100,000 ק"מ) על הסוללה. מחירו של האגו נמצא בטווח המקובל בקטגוריה – דומה לזה של ימאהה YZF-R1 (מ-140,000 שקלים), זול מב.מ.וו S1000RR (מ-149,000 שקלים) ויקר מזה של הונדה CBR1000RR (מ-130,000 שקלים).
יצוין כי על אף שהאגו הינו אופנוע חשמלי, הוא אינו זכאי להטבה הביטוחית המקובלת לכלים חשמליים (תעריף ביטוח חובה כשל קטנוע 50 סמ"ק) – ובעניין זה, עלות הביטוח תהיה כשל אופנוע רגיל, המתאים לדרגת רישוי A. בהמשך השנה תוצע גם גרסה מוגבלת הספק, המתאימה לדרגת רישיון A1.

לראשונה בישראל – אופנוע סופרספורט חשמלי
צילום: דמיאנו פיורנטיני