האם בקרוב ישוב הסדר למדרכות תל-אביב? בתוקף חוק חדש שחוקק אשתקד, ומקנה לעיריית תל-אביב סמכויות אכיפה כנגד עברייני תנועה, העירייה תחל בחודש אוגוסט הקרוב באכיפת עבירות רכיבה על אופניים. רוכבים שיבצעו שורה של עבירות יהיו חשופים לקנס בגובה של עד 1,000 שקל, ופקח יוכל אף להוציא את האוויר מגלגלי האופניים ולעכבם עד להגעת שוטר.
רוכב על אופניים ומסמס? 1,000 שקל קנס
צילום: עיריית תל-אביב; רועי צוקרמן
צועדים בשביל אופניים? עיריית תל-אביב תטיל עליכם קנס של 500 שקל
במסגרת החוק החדש, פקחי העירייה יעצרו ויחלקו דוחות לרוכבי אופניים שרוכבים על המדרכה בניגוד לחוק, כאשר בעירייה מבטיחים לשים דגש מיוחד לעבירות שמבצעים רוכבי אופניים חשמליים, שכלי הרכב שלהם מהיר יותר - ועל כן מסוכן יותר להולכי רגל באופן יחסי.
בגין רכיבה בזמן החזקת טלפון ביד - כולל שליחת מסרון או ביצוע שיחה - תידרשו לשלם קנס בגובה 1,000 שקל. רוכב אופניים שירכב על מדרכה עם אוזניות, עשוי למצוא עצמו עם קנס בגובה 250 שקל. בגין הרכבת נוסע בניגוד לחוק, יושת קנס של בין 100 ל-250 שקל בהתאם לנסיבות.
רוכב על אופניים ומסמס? 1,000 שקל קנס
צילום: עיריית תל-אביב; רועי צוקרמן
ולא רק רוכבי האופניים על הכוונת: בכדי לפנות את שבילי האופניים מהולכי רגל, עיריית תל-אביב תטיל קנסות גם על מי שיתעלם מהסימון בנתיב האופניים. בגין עבירה זו יוטל קנס בסך 500 שקל.
מעיריית תל-אביב נמסר כי העירייה תחל את האכיפה בחודש אוגוסט, אך בשלב ראשון רוכבים שייעצרו יקבלו אזהרה בלבד. מחודש ספטמבר תחל העירייה להטיל קנסות כספיים. עוד קודם לכן, בחודשים יוני ויולי, העירייה תצא בקמפיין חינוכי, שמטרתו להודיע לציבור על תחילת האכיפה, ולהבהיר מהם כללי הרכיבה (וההליכה) הנכונים בעיר.
רוכב על אופניים ומסמס? 1,000 שקל קנס
צילום: עיריית תל-אביב; רועי צוקרמן
לדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, "מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל. אנו מבצעים מאמץ הסברתי כדי להדגיש שהמדרכות אינן הפקר. אנחנו שמחים שהאופניים הפכו לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי וכלי תחבורה שמיש וזמין. עם זאת לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל".
מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, מסרה כי "מדיניות האכיפה בעיר תחל לאחר תקופת הסברה והתראה והיא עוד צעד חשוב ומתבקש על מנת להפוך את הרכיבה על אופניים בעיר לאלטרנטיבה של ממש לכלי התחבורה הממונעים ולצמצום הפגיעה במרחב של הולכי הרגל. אנו לומדים את הצרכים של משתמשי הדרך ומקווים שהראשונים להבין ולתמוך בצעד זה יהיו רוכבי האופניים עצמם".