טסלה מודל S במבחן הבטיחות האירופי
בעלי מכוניות טסלה תובעים יותר את הביטוח, והתיקון של מכוניותיהם עולה יותר. כך קובע ארגון הנהגים החשוב AAA (טריפל-A), מגופי התחבורה החשובים ומשפיעים ביותר בארה"ב. הארגון, שמונה 55.6 מיליון חברים בארה"ב וקנדה, מספק בין היתר שירותי ביטוח וחילוץ למנויו. בעקבות המסקנות הוחלט ב-AAA להעלות את פרמיות הביטוח של בעלי טסלה בכ-30%.
ניתוח סטטיסטיקת התאונות שדווחו ל-IIHS, התאחדות חברות הביטוח האמריקאיות, חשף בפני הטריפל-A כי בעלי מכוניות מדגם טסלה מודל S וטסלה מודל X יקרים משמעותית לביטוח - מהנתונים עולה כי בהשוואה לממוצע התביעות הכללי, בעלי מודל S תובעים 46% יותר ועלות התיקון שלהם גבוהה פי 2, ואילו בעלי מודל X תובעים 43% יותר ועלות התיקון אצלם גבוהה בכמעט 90%.
האם מכוניות טסלה מסוכנות יותר?
צילום: מנהל
טסלה מודל X. בעלי רכב הפנאי החשמלי הגישו 43% יותר תביעות מהממוצע
ב-AAA מסבירים כי המסקנות לגבי מסוכנות המכוניות, התקבלו בתום ניתוח ששיקלל את חלקן היחסי של המכוניות בצי הרכב, ושהשווה לא רק לממוצע הכללי, אלא גם מול מכוניות מאותה קטגוריה - למשל אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5, וולוו XC70 ומרצדס E-קלאס. החוקרים מצאו כי בעלי מכוניות מקטגוריה זו תובעים את את הביטוח בשיעור גבוה ב-13% מהממוצע הכללי, ועלות התיקון של מכוניות אלו עומד על 50% יותר מרכב ממוצע. זאת כאמור לעומת שיעור תביעות גבוה ביותר מ-40% ועלות תיקון גבוהה ביותר מ-90% במקרה של מכוניות טסלה.
ביצרנית, שנוהגת לדחות בתקיפות ביקורת שמושמעת כלפיה, גם מגופים הנחשבים לקונצנזוס בתחום, לא ריחמו גם הפעם. בתגובה שנמסרה ל"אוטומוטיב ניוז" נטען כי מדובר ב"טענות שגויות שלא מייצגות את המציאות". טסלה אף ציינה כי זה לא הוגן לבחון את מכוניותיה, שלטענתה חזקות ומהירות בהרבה, מול מכוניות מ"קטגוריות אחרות". טיעון, שלפחות על פניו, לא ממש סותר את הטענה העיקרית של עורכי הדו"ח - שמכוניות טסלה מעורבות ביותר תאונות.