ניסאן ישראל החלה בשיווק גרסת ניסמו ל-Z370, מכונית הספורט הייחודית של היצרן היפני. דגם זה הוא דור שישי בדגמי Z של ניסאן (מ-1969) וב-2008 החליף את Z350. ב-2013 הוצגה לראשונה באירופה גרסת ניסמו ספורטיבית כחלק ממהלך של החדרת חטיבת הביצועים של ניסאן ליבשת. לקראת סוף 2014 עברה גרסה זו עדכונים, וגם באמצע השנה שעברה (יולי 2016) זכתה לשיפור.
עושים ניסמו
כמקובל בגרסאות ממוקדות-ביצועים, ההבדלים החיצוניים בין הניסמו ל-Z370 המוכרת הם בעיקרם קוסמטיים, וכוללים פגוש קדמי חדש שבו כונסי אוויר צידיים ותאורה מעודכנת, חישוקים חדשים, עיטורי ניסמו ופס אדום בתחתית הפגוש הקדמי והמפתנים. מאחור שונו הפגוש והספוילר (לאחר שינוי קודם ביחס לניסמו של 2013), ולפי ניסאן הסיבה היא שיפור כוח ההצמדה ואיזון טוב יותר בין החלק הקדמי לאחורי בנסיעה מהירה. בפנים כוללת הניסמו מושבי ריקארו ייחודים וגם ריפוד ודיפון מאלקטנרה בצבעי אדום ושחור שתואמים לצבעים שבהגה. המכונית גם מעט מצוידת יותר מהדגם הרגיל ומוצעת עם מערכת שמע משודרגת, תאורת קסנון משולב לד, מולטימדיה (צג בגודל "7) בקרת אקלים ומפתח חכם.
ניסאן Z370 ניסמו בישראל
צילום: מנהל
הניסמו מצוידת במנוע ה-V6 האטמוספרי המוכר בנפח 3.7 ליטר. בגרסה זו הוא מייצר 344 כ"ס ב-7400 סל"ד גבוהים, מול 328 כ"ס ב-7000 בגרסה הרגילה. בניגוד לגרסה הנמכרת בארץ ומוצעת עם תיבה אוטומטית שבעה הילוכים, לניסמו תיבה ידנית עם שישה הילוכים. הזינוק ל-100 קמ"ש הוא 5.2 שניות בלבד, והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. למערכת הפליטה של הניסמו, כך מבטיחים לנו, צליל ספורטיבי יותר. חישוקי "19 חדשים נועלים צמיגים במידות 245/40 מלפנים ו-285/35 מאחור, והצמיגים האחוריים רחבים מאלה שבדגם הרגיל. מפשק הסרנים רחב מאשר בדגם הרגיל.
בגרסה זו טופלו המתלים ואפילו השטיחים והבידוד בבתי הגלגל האחוריים כדי לשפר את איכות הנסיעה של הניסמו המקורית, שספגה ביקורת על כך שהיא אינה נוחה ורועשת מדי. בין השאר, צוידה הניסמו במערך ניטרול הרעשים של בוז שהופיע ב-GT-R.
קהל מטרה
מחיר הניסמו הידנית הוא 350,000 שקלים לעומת 330,000 שקלים ל-Z370 האוטומטית המוכרת. לפי אנשי ניסאן ישראל גרסת הניסמו הגיעה בעיקר בגלל דרישת לקוחות, ושלוש מכוניות ראשונות כבר נמכרו. בניסאן ישראל גילו שיש קהל קטן אך אדוק שמחפש מכוניות הנעה אחורית חזקות וממוקדות, ויצירת קשר עם הקהילה הזו העיר את הדרישה ל-Z370 בכלל ולניסמו בפרט.
ניסאן Z370 ניסמו בישראל
צילום: מנהל