יש חברים שטוענים שאני קצת מגזים בטיפוח הרכב שלי, ואפילו מסתכלים עלי מוזר כשאני מדבר על לפרק את הג'נטים כדי לנקות אותם כמו שצריך. אבל היי, זו מדינה דמוקרטית! בכל מקרה, אתם בטח מבינים למה אנשי מערכת 'אוטו' העבירו אלי את ערכת הטיפוח לרכב שקיבלו לבדיקה מסונקס.
הערכה כללה מטלית פייבר, ספוג בשתי רמות קושי (אחת מכל צד), סבון נוזלי כללי, חומר לניקוי חישוקים, חומר לניקוי פלסטיקה, מחטא למערכת המיזוג וחומר להעלמת שריטות. רובם הגדול היה ללא הוראות שימוש בעברית (מלבד החומרים לפלסטיקה ולחישוקים) אלא באנגלית בלבד.
בדקנו – חומרי טיפוח לרכב של סונקס
צילום: מנהל
חומר לניקוי חישוקים
מכיוון שאני מנקה את החישוקים, גם מבפנים, כל 400-500 ק"מ של נסיעה, הרכב שלי לא העמיד אתגר משמעותי בפני החומר לניקוי חישוקים, ואני יכול רק לספר שהוא השאיר אותם מבריקים כמו שאני אוהב. כדי לאתגר אותו, החלטתי לנסות ולנקות את אבקת הרפידות שהצטברה על הקליפרים עצמם. הקליפר אומנם לא יצא "כמו חדש" אך החומר בהחלט הצליח להוריד חלק נכבד מהשכבה הקשה לניקוי, כך שכנראה יעשה עבודה טובה גם על חישוקים שלא נוקו כראוי מזה זמן. בהחלט מוצר טוב.
סבון רחיצה כללי
לסבון ריח מוזר (מנגו?) שאני לא אהבתי, אבל זה עניין אישי. אבל מה שיותר הפריע לי הוא העובדה שנראה שהסבון לא משאיר שכבת מגן כמקובל בחומרים מהסוג הזה. בדרך כלל אחרי השטיפה (לפעמים נדרשות כמה שטיפות) הצבע נעשה חלק יותר, ואפשר גם לראות שכאשר מותזים מים על הצבע הם מצטברים בטיפות גדולות יותר. אבל גם אחרי שלוש שטיפות עם הסבון של סונקס לא חשתי בשינוי בחלקות הצבע ולא ראיתי הבדל בגודל הטיפות. מבחינת יכולת ניקוי לא ראיתי הבדל בינו לבין סבונים אחרים בהם השתמשתי בעבר, אך כאמור – הרכב שלי נקי יחסית ולכן לא הציב אתגר מיוחד בפני הסבון.
בקיצור, בשל השילוב בין הריח שלא אהבתי לתוצאה הסופית, אני אעדיף סבון אחר.
בדקנו – חומרי טיפוח לרכב של סונקס
צילום: מנהל

חומר לניקוי פלסטיקה
החומר מיועד לשימוש בתוך תא הנוסעים של הרכב, ולא על חלקי פלסטיק חיצוניים. הוא מגיע עם שפע אזהרות לגבי על אילו חומרים לא להתיז אותו – כולל על עור, ואצלי חלק נכבד מהדיפונים הם עור...
אז התזתי בזהירות, ואני יכול לדווח כי החומר אינו שומני ולא גורם לפלסטיקה להבריק – בדיוק כמו שאני אוהב. הוא גם אמור להיות בעל תכונות אנטיסטטיות – משמע לדחות אבק – אבל מכיוון שלא עשיתי ניסוי מסודר אני לא יכול לקבוע אם הוא אכן עושה זאת ביעילות.
חומר לא רע, שבהחלט אשקול להשתמש בו בעתיד.

חומר מחטא למערכת המיזוג
מדובר בפחית המכילה תערובת של גזים דחוסים וחומרים נדיפים. היישום דורש פתיחת הפחית ברכב והשארתו עובד עם מיזוג על עוצמה מירבית במשך רבע שעה. הטיפול אמור לחסל עובשים, פטריות ושאר מריעין בישין שהצטברו במערכת המיזוג ויכולים לגרום לריחות רעים. הפחית הגיעה ללא הוראות בעברית, וגם בהוראות באנגלית לא מצאתי המלצה לתכיפות שימוש.
השימוש במוצר משאיר ריח קל של חומר חיטוי (כמו חדר אחות בקופת חולים. אני אהבתי) אך הריח נעלם במהירות. אבל זה בערך כל מה שאני יכול להגיד על החומר הזה, מכיוון שהרכב שלי לא סובל מבעיית ריחות במערכת המיזוג.
חומר להעלמת שריטות
מדובר בחומר המיועד לעזור להעלים שריטות עדינות, לא קילופי צבע של ממש מהסוג שמשאירים הח#$!ת שפותחים את הדלת של האוטו שלהם על הרכב שלך מבלי להתחשב. יותר בסגנון השריטות שמשאירה חניה לא זהירה ליד שיח או שריטות של מכונות שטיפה אלימות. החומר מגיע עם הרבה אביזרים: 2 שפורפרות חומר שונות, שני ספוגי שפשוף וכמה מטליות רכות. בעבודה עדינה לפי ההוראות ניתן להחליק ולהעלים שריטות עדינות באופן מוצלח למדי. אלא שאז השריטות העמוקות והקילופים יותר בולטים יותר לעין (שלי) ומעצבנים אותי...
אם עובדים נכון – מקיים את ההבטחה.
ספוג ומטלית
מדובר במוצרים טובים – אבל לא יוצאי דופן ביחס למוצרים מקבילים שיצא לי לנקות איתם בעבר. אפשר לקנות, בהתאם למחיר.

לסיכום, מדובר במוצרים קלים ונעימים לשימוש. אף אחד מהם לא גרם נזק – וגם זה קורה לפעמים – ואיכות הניקיון נעה בין טובה מאוד (החומר לניקוי חישוקים) לסבירה (הסבון הכללי). בכל מקרה, האוטו סיים את היום נקי מאוד!
בדקנו – חומרי טיפוח לרכב של סונקס
צילום: מנהל