תחת הכותרת "משחררים את החיה", השיקה חברת המזרח מחדש את מותג יגואר שייצוגו עבר לידיה לאחרונה. בשונה ממקרים דומים, ההשקה המחודשת של המותג אינה כוללת תמחור שונה וחבילות אבזור חדשות לדגמים. לדברי דני עיני, מנכ"ל המזרח, המחירים שקיבלה המזרח דומים לאלה שקיבל היבואן היוצא (חברת מאיר), ולכן גם התמחור הסופי לא השתנה באופן משמעותי.
הבשורה האמיתית תבוא, לפי ראשי חברת המזרח – המייצגת גם את לנד רובר, החברה האחות של יגואר במסגרת קבוצת JLR – דרך הטיפול בלקוחות. "אנחנו ממוקדים אך ורק במותגי JLR" אמר עיני, "והמטרה שלנו היא לחבק את הלקוחות ולתת להם תחושה שהצטרפו למשפחה. הרי לא קונים מכוניות כאלה רק בשביל להגיע מנקודה לנקודה. הערך המוסף הזה כבר קיים בבסיס, אבל יש מקום לגדול". בחברת המזרח מתכוונים להשתמש בניסיונם עם לנד רובר בפעילויות הכוללות אירועי תרבות, נהיגה חווייתיות וגם תרומה לקהילה.
יגואר: משחררים את החיה
צילום: מנהל
ובפועל
בהמזרח מדברים על השקעה של 18 מיליון שקלים בהשקה מחדש. מעבר לפעילות עם הלקוחות מתכוונים בחברה לשדרג את רשת השירות והמכירה. במסגרת זאת יוקם אולם דגל חדש משותף לשני המותגים, שיחליף את שני האולמות הנוכחיים בתל אביב וימוקם בהרצליה פיתוח. במקביל ישודרגו מרכזי המכירות בחיפה ובפתח תקווה ומרכזי השירות בתל-אביב, ראשון לציון וירושלים. המזרח תמשיך להשתמש בשירותי תשתית של UMI (מחסני ערובה וכו'; גםUMI בבעלות משפחת עיני), אבל לא תצטרף לחטיבת היוקרה שזו חנכה לאחרונה.
לקראת סוף הקיץ צפוי היבואן להשיק כאן את תכנית "אפרובד", במסגרתה יימכרו כלי רכב משומשים עם קילומטראז' נמוך ושנתונים קרובים אחרי שיעברו השבחה בהתאם להוראות היצרן. מכוניות אלה יזכו לאחריות של שנתיים או 40,000 ק"מ. חברת המזרח תנהל את פעילות הטרייד אין בעצמה על בסיס פעילות שפותחה עם לנד רובר.
והמבחר
מבחר הדגמים לא השתנה, אבל המזרח מתכוונת להגדיל את היצע גרסאות המנועים ורמות הגימור ולשים דגש על גרסאות קצה מפוארות וחזקות. אנשיה מבטיחים גם להעמיד צי גדול של כלי הדגמה לרשות הלקוחות והתקשורת. אחת הבשורות לרוחב המבחר היא הצטרפות הדרגתית של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש שמייצר 200 ו-240/250 כ"ס.
יגואר: משחררים את החיה
צילום: מנהל
עייני צופה שהרכב הנמכר של יגואר יהיה בתקופה הקרובה ה-F פייס אך מאמין שיש פוטנציאל גדול שאינו מנוצל הן ב-XE והן ב-XJ הוותיקה. בכל אופן, לדעתו, השגרירה המובילה של יגואר צריכה להיות F-טייפ, שגם לה הוא צופה עלייה משמעותית במכירות.
חברת המזרח פרסמה את מחירי הדגמים החדשים. יגואר XE בגרסת 2.0 ליטר ו-200 כ"ס, החל מ-295,000 שקלים; יגואר XF, עם אותו מנוע והספק תוצע מ-419,000 שקלים; יגואר XJ עם אותו מנוע ובהספק 240 כ"ס החל מ-668,000 שקלים; יגואר F-פייס, עם מנוע דיזל 2.0 ליטר ו-180 כ"ס החל מ-389,000 שקלים; F-טייפ, עם מנוע 3.0 ליטר ו-340 כ"ס, החל מ-725,000 שקלים.
רמי ווקסמן, סמנכ"ל השיווק, מקווה שתוך 12 חודשים תגיע יגואר להיקף מכירות של 270 כלים והקצב אף יגדל בהמשך. לנד רובר צפויה להגיע ב-2017 ל-400 כלים. המשמעות היא היקף מכירות של כ-700 כלים בשני המותגים לשנה בתקופה הקרובה. המטרה, לפי אנשי החברה, היא לעבור את רף ה-1000 יחידות תוך שנים ספורות.
יגואר: משחררים את החיה
צילום: מנהל