וולוו S60 משופרת פולסטאר. מותג השיפורים הופך ליצרנית עצמאית
שנתיים אחרי שוולוו רכשה את קבוצת המירוץ וסדנת השיפורים פולסטאר (Polestar, כוכב הקוטב), השוודים מודיעים על תוכנית פיתוח שאפתנית למותג. פולסטאר תהפוך ליצרנית מכוניות ספורט חשמליות (עם או בלי מנוע בנזין), עם סמל שונה וכושר פיתוח עצמאי. בכך היא מסמנת את ב.מ.וו i כמטרה. חטיבת החשמליות של ב.מ.וו הציגה עד כה חשמלית עירונית (i3) ומכונית ספורט עם הנעת כלאיים נטענת משקע (i8), שתיהן משווקות בישראל.
פולסטאר (וולוו) תתחרה בב.מ.וו i
צילום: מנהל
וולוו S60 ו-V60 משופרות פולסטאר
פולסטאר תהפוך לצורך המהלך לחטיבה עצמאית בקונצרן ג'ילי (בעלת הבית של וולוו), כמובן עם קשר הדוק ליצרנית השוודית. שניים מבכירי וולוו מונו לעמוד בראשה - בהם מנהל העיצוב של וולוו, תומאס אינגנלט, שיכהן כמנכ"ל. אינגנלט אחראי למהפך העיצובי של וולוו בשנים האחרונות, כולל ה-XC90 ו-XC60 החדשים, וכמובן ה-S90 ו-V90.
פולסטאר (וולוו) תתחרה בב.מ.וו i
צילום: מנהל
סמל פולסטאר על מכוניות היצרנית - בלי סמלי וולוו
סדנת פולסטאר ניהלה מאז 1996 את תחום הספורט המוטורי בוולוו. עד אז היא נקראה פלאש אנג'נירינג (Flash Engineering). במרוצת השנים החלה לפתח גם שיפורים למכוניות הכביש של וולוו, עד שביולי 2015 יצרנית הרכב השוודית רכשה בעלות מלאה. חטיבת המירוצים נותרה עצמאית ומכונה ציאן (Cyan, על שם גוון התכלת-טורקיז שמאפיין את פולסטאר). כיום מכוניות וולוו מתחרות בספורט מוטורי תחת השם פולסטאר ציאן.
על-פי הודעת וולוו, פולסטאר תפתח מכוניות ספורט עצמאיות, שישאו את סמל פולסטאר בלבד בלי סמל וולוו. בנוסף, היצרנית החדשה גם תפתח שיפורים לדגמי וולוו (בדומה לשיפורי AMG במרצדס ו-M בב.מ.וו), כפי שעשתה עד כה למשל ב-S60.