כלמוביל, יבואנית מרצדס, מתחילה לשווק בישראל את מרצדס E קלאס קופה החדשה – הנציגה שלה בנישת מכוניות קופה שתי דלתות מבוססות-סלון, הכוללת בארץ רק את ב.מ.וו סדרה 6 הוותיקה. בחודשים הקרובים צפויה להצטרף לתחרות גם לקסוס LC.
מרצדס E קלאס קופה בישראל – מ-490 אלף שקל
צילום: מנהל
ה-E קופה מוצעת בשלוש גרסאות הנעה. הבסיסית היא ה-E200, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-184 כ"ס (7.8 שנ' ל-100 קמ"ש, 240 קמ"ש מרביים, 15.8 ק"מ/ל' בממוצע בתנאי מעבדה). מעליה נמצאת ה-E300, המוצעת עם אותו המנוע אך עם הספק גבוה יותר של 245 כ"ס (6.4 שנ' ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים, 14.9 ק"מ/ל' בממוצע בתנאי מעבדה). בראש המבחר המקומי ניצבת ה-E400, לה מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר ושני מגדשי טורבו, והספק מרבי של 333 כ"ס (5.3 שנ' ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים, 12.1 ק"מ/ל' בממוצע בתנאי מעבדה).
לכל הגרסאות תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, לגרסאות הבסיס הנעה אחורית ול-E400 הנעה כפולה. המתלים התקניים מבוססים על קפיצי ברזל שגרתיים, ובתוספת תשלום ניתן להזמין מתלים מתכווננים - ברזל או מתלי אוויר.
מרצדס E קלאס קופה בישראל – מ-490 אלף שקל
צילום: מנהל
בשלב זה, ה-E קופה מוצעת בשתי רמות גימור - "ספורט אדישן" (E200) או "AMG" ב-E300 וב-E400. מפרט אביזרי הנוחות דומה בכל רמות הגימור, וכולל בין היתר כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות, ממשק מולטימדיה עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תפעול מגלגל ההגה עם מתגי מגע ועוד.
ההבדל העיקרי בין רמות הגימור נוגע למסכי התצוגה - זוג מסכים בגודל "12.3 (אחד משמש כלוח מחוונים, שני למולטימדיה) תקבלו רק ברמת האבזור AMG, בעוד שבגרסה הבסיסית מוצע לוח מחוונים שגרתי (אנלוגי) עם מסך מידע מרכזי ("7), ומסך מולטימדיה בגודל "8.4. רמות האבזור מובדלות גם בעיצוב - פגושים, חצאיות ומסיטי רוח שונים מלפנים ומאחור, חישוקי "19 לעומת "18 בדגם הבסיס, ודיפון מהודר יותר בתא הנוסעים.
מרצדס E קלאס קופה בישראל – מ-490 אלף שקל
צילום: מנהל
הבדלים משמעותיים יותר קיימים באבזור הבטיחות: המפרט התקני כולל בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ומערכת קדם-תאונה. רמת הגימור AMG מוסיפה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בעומס תנועה, מערכת עזר להתחמקות ממכשול ותאורת דרך ("אור גבוה") אדפטיבית. יחידות התאורה בכל הגרסאות מציעות פנסי לד מלא.
מחירי של ה-E קופה מתחילים ב-490 אלף שקל לגרסת הבסיס (E200 ספורט אדישן), ממשיכים ל-590 אלף שקל עבור E300 (רמת AMG) ומגיעים עד ל-680 אלף שקל ל-E400 (רמת AMG). מדובר במחירים גבוהים משל ה-E קופה היוצאת בשיעור של כ-10%.
שיווק גרסאות ה-AMG ה"אמיתיות" (E43 ו-E63) צפוי להתחיל בחודש נובמבר. גרסת הקבריולה של מרצדס E קלאס תגיע לישראל בדצמבר.
מרצדס E קלאס קופה בישראל – מ-490 אלף שקל
צילום: מנהל
גרסת הקבריולה תגיע לישראל בדצמבר