זה כבר הפך לסוג של מסורת. כ-400 רוכבים על אופנועי ב.מ.וו יצאו בסוף-השבוע האחרון, שנה רביעית ברציפות, לטיול שאורגן על ידי היבואנית. והפעם מהרי הכרמל לעמק בית שאן.
ההתכנסות בים כרמל הוכיחה שוב עד כמה אופנועים, בעיקר מהסוג היקר יותר, כמו אלו של ב.מ.וו, הוא עניין למבוגרים. לא מעט שערות שיבה, למי שנשאר שיער, היו בין הרוכבים. אבל העיקר הוא שהנפש נשארת צעירה, לא?
מסע האופנועים של ב.מ.וו – מינכן זה כאן
צילום: רונן טופלברג
הקבוצות התפצלו לשתיים – מסלול שטח שכלל בעיקר שבילים ברמות קושי שונות, ומסלול כביש שכלל, נו... כביש. לא קל לקחת לשטח בהמה כמו ב.מ.וו אדוונצ'ר, ששוקל יותר מרבע טון – לפני דלק, ארגזים ומורכבת. וזה הופך עוד יותר קשה כשהטמפרטורה היא שלושים ושמונה מעלות – לפני שמש, מעיל, כפפות וקסדה. אבל החבורה הגדולה מסביב נותנת ביטחון להיכנס לדרך עפר עם אופנוע כזה, והרי חלק מהחוויה היא שאופנוע גם נופל שם. בעיקר כשהוא לא שלך.

את סיום האירוע חגגו הרוכבים במעיינות גני חוגה, עם מועדון הקצב של אביהו פנחסוב. ההופעה של הלהקה התחילה בצורה סולידית – כלומר שרים וכולם לבושים – והמשיכה סולידית-חופש-גדול כשכולם, כולל פנחסוב, בבגד ים, בתוך המים.
מסע האופנועים של ב.מ.וו – מינכן זה כאן
צילום: רונן טופלברג

ניצלתי את הטיול להיכרות עם הב.מ.וו R1200GS ראלי החדש, גרסאת היותר-שטח של מכונה מופלאה שאני מכירים היטב. השינויים הם מיגוני שטח, משקף נמוך יותר (יעיל, אבל קצת פחות), חישוקי שפיצים בקוטר "19 (פוגע מעט ביכולת כביש, תורם מעט בשטח), מושב שטוח (שהוחלף במושב רגיל לאחר תלונות על נוחות) ובעיקר צביעה ופוזה עוקרת עיניים. כמו את הפרמטרים האחרונים, גם את הצמיגים אפשר לבחור לפי חיבת הרוכב לשטח.
בבסיס זהו אותו GS אהוב ומוכר, שמשלם מחיר מסוים בניהוג ובמיגון הרוח בכביש לטובת שיפור קל מאוד ברכיבה בדרכים שיש בהם קצת יותר אבק. שיהיה ברור – הוא עדיין רחוק מלהיות כלי אנדורו קליל, אבל הי – הוא נראה באמת פצצה. חלום שבמחיר שלו מתאים למעטים ברי מזל

מנוע בוקסר 1,170 סמ"ק, 125 כ"ס ב-7,750 סל"ד, 12.7 קג"מ ב-6,500 סל"ד שלדה פלדה, מתלים חשמליים, אורך 221 ס"מ, בסיס גלגלים 151 ס"מ, גובה מושב 85 ס"מ, משקל מלא 244 ק"ג, צמיגים ק'/א' 120/70-19 / 170-60-17, מחיר 156,000 שקלים
מסע האופנועים של ב.מ.וו – מינכן זה כאן
צילום: רונן טופלברג