רנו מגאן ספורט החדשה, או בשמה הרשמי "מגאן .R.S" (רנו ספורט), צפויה להגיח לאוויר העולם בשבועות הקרובים. רגע לפני שזה קורה, רנו מרגיעה את חובבי הנהיגה עם חדשות טובות: המגאן ספורט תוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית, בנוסף לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. בכך הצרפתים מסירים את החשש שיבצעו מהלך דומה לזה שעשו בקליאו ספורט - המוצעת רק עם תיבה רובוטית.
המגאן החדשה תוצע הפעם רק במרכב חמש דלתות, לאחר שרנו ויתרה בדור הנוכחי (רביעי במספר) על גרסת שלוש דלתות. המגאן נמכרת כיום בישראל רק בגרסת הסדאן (עם השם המבלבל "מגאן גרנד קופה"), ומועד לתחילת שיווק ההאצ'בק עדיין לא ידוע. להערכתנו המגאן R.S החדשה צפויה לנחות בישראל במהלך שנה הבאה.
רנו מטפטפת בשבועות האחרונים רמזים בנוגע לעיצוב ותכונות המגאן ספורט, ממקדמות התדמית החשובות ביותר של המותג. בסיבוב הנוכחי הצרפתים מציינים כי למכונית יהיה היגוי אחורי אקטיבי, כלומר הגלגלים האחוריים נעים עם או נגד כיוון ההיגוי בהתאם למהירות הנסיעה, לשיפור היציבות בפניות מהירות וכושר התמרון במהירויות נמוכות.
רנו מגאן R.S תציע היגוי אחורי ותיבה ידנית
צילום: מנהל
המערכת יוצאת הדופן, שמוכרת לנו בעיקר ממכוניות ספורט גדולות ויקרות יחסית ודגמי גראן טוריזמו (GT), מוצעת כיום במגאן GT, גרסת ביניים שממוצבת בין דגמי המגאן הרגילים לגרסת ה-R.S העתידית. המגאן GT לא נמכרת בישראל. באופן מעניין, בעוד ה-GT עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 205 כ"ס, ה-R.S כפי הנראה תשמש במנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש של הקונצרן (אלפיין A110), קרוב ל-300 כ"ס.
רנו מגאן R.S תציע היגוי אחורי ותיבה ידנית
צילום: מנהל
מלבד המידע על תיבות ההילוכים וההיגוי, רנו גם מאשרת כי בדומה לדורות הקודמים, המגאן R.S החדשה תוצע בשתי גרסאות כיול - רגילה ("ספורט") למי שעושה את עיקר השימוש במכונית בכביש ציבורי ונהיגה יומיומית, ומוקשחת ("קאפ") לטובת ימי מסלול ונהיגה ספורטיבית. בדור הראשון של המגאן ספורט (שהתבסס על מגאן דור שני), ההבדלים בכיול כללו גם בקרת יציבות ניתנת לניתוק בשידוך לשלדה המוקשחת. סביר גם שהגרסאות יובדלו עיצובית, גם אם באופן קל ביותר.
פרטים נוספים על המגאן ספורט צפויים להתפרסם בקרוב. את הופעת הבכורה העולמית המכונית תערוך בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, לקראת שיווק בתחילת 2018.