יגואר חשפה את הגרסה החזקה וספורטיבית ביותר של ה-XE - ה-SV פרוג'קט 8 (Project, פרויקט). מדובר במכונית ספורט-סדאן שתתחרה בב.מ.וו M3 ומרצדס-C63 AMG, תוך שהיא מציעה חבילת עיצוב אגרסיבית בהרבה. הפרוג'קט 8 גם תהיה נדירה יותר - רק 300 יחידות ייוצרו, במחיר של החל מ-150 אלף פאונד - 676 אלף שקל לפני מסים.
הגרסה המיוחדת זוכה לעיצוב סופר-אגרסיבי, הכולל מסיטי רוח קדמיים, צדיים ואחוריים, בתי גלגלים מוגדלים וכנף אחורית ענקית. זו תציע כושר הצמדה של 122 ק"ג במהירות של 300 קמ"ש, כלומר היא רלוונטית בעיקר לצרכי מסלול. בהקשר זה כדאי גם לציין שיגואר תציע את הפרוג'קט 8 בגרסת מסלול ייעודית - עם רישוי לכביש (בחו"ל) אך ללא ספסל אחורי. במקומו מותקן כלוב התהפכות, ומלפנים צמד המושבים יוחלפו למושבים מסוג באקט עם רתמות מירוץ.
יגואר XE בגרסת על: SV פרוג'קט 8
צילום: מנהל
המרכב האגרסיבי ארוך (במעט) ורחב (משמעותית) מ-XE רגילה. ל-SV (ר"ת של Special Vehicle) אורך כולל של 471 ס"מ, ארבעה יותר מ-XE רגילה, ורוחב של 195 ס"מ - 10 יותר. ממדי הגובה ובסיס הגלגלים, 144 ו-283.5 ס"מ בהתאמה, נותרו ללא שינוי. שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן, כמו גם בבלמים קרמיים, שמר על משקל עצמי נמוך יחסית של 1,745 ק"ג, רק 80 יותר מ-XE רגילה.
יגואר XE בגרסת על: SV פרוג'קט 8
צילום: מנהל
ולמנה העיקרית - המנוע. הפרוג'קט 8 מצוידת ביחידת כוח בנפח 5.0 ליטר עם שמונה צילינדרים ב-V, מגדש על, הספק מרבי של 600 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ ב-3,500 סל"ד. יגואר מציינת כי זו פעם אחרונה שמנוע כזה מוצע ביגואר סדרתית, והוא משודך כאן לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומניע את ארבעת הגלגלים.
יגואר XE בגרסת על: SV פרוג'קט 8
צילום: מנהל
ה-SV XE פרוג'קט 8 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת של 322 קמ"ש. תצרוכת הדלק, אם זה משנה למישהו, עומדת על 9.1 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
יגואר תייצר את גרסת העל של ה-XE בעבודת יד, במפעל חדש בוורוויקשייר, בריטניה. מפעל זה משמש את מחלקת SVO (ר"ת של Special Vehicle Operations, מחלקת כלי רכב מיוחדים), שהוקמה כסדנת השיפורים הרשמית של יגואר לנד רובר. באופן מעניין, כל 300 היחידות שייוצרו יהיו עם היגוי שמאלי בלבד.