טסלה מודל 3
טסלה החלה בייצור סדרתי של המודל 3ל(Model 3), החשמלית ה"עממית" של המותג. את תחילת הייצור, מספר חודשים לפני המועד המתוכנן, בישר כהרגלו מייסד החברה אלון מאסק לעדת מעריציו באמצעות חשבון הטוויטר האישי שלו. שתי תמונות של המכונית הראשונה שיוצרה בסמוך למפעל ("ג'יגהפקטורי" בשפת טסלה), ומשפט קצר - "First Production Model 3" (מודל 3 סדרתית ראשונה).
טסלה החלה בייצור המודל 3 - על אש קטנה
צילום: מנהל
המודל 3 היא משפחתית גדולה, שתתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס. בהתאם היא צפויה להיות רבת מכר, יחסית, ולהנגיש את טסלה לקהלים גדולים בהרבה מהם הגיעה עד היום. בהיצע הדגמים הנוכחי של היצרנית שני דגמים - המודל S (מכונית סאלון) ומודל X (פנאי גדול). שני הדגמים יקרים למדי. המודל 3, שמחירה יחל בארה"ב מ-35 אלף דולר (124 אלף שקל), זכתה עד היום לכ-380 אלף הזמנות מוקדמות - אם כי טסלה לא עדכנה בשנה האחרונה כמה מאלו המתינו וכמה הרימו ידיים וקיבלו חזרה את המקדמה (1,000 דולר).
המכונית הזולה ביותר של טסלה עד היום תציע מפרט מעניין - בין היתר היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משש שניות, תציע טווח חשמלי של כ-340 ק"מ בין טעינות, ותכלול את מערך הבטיחות המתקדם (כולל יכולת נהיגה אוטונומית חלקית), כפי שהורגלנו מהמודל S ו-X. מפרט הרכב הסופי ותמונות פנים לא פורסמו בשלב זה.
המכונית הראשונה שיוצרה היא אחת מ-30 בלבד שייוצרו החודש. למרות שמדובר במכונית בייצור המוני, טסלה מתחילה לאט - בחודש הבא ייוצרו רק 100 מכוניות, המספר יעלה ל-1,500 בספטמבר וייצור המוני אמיתי צפוי רק באוקטובר, אז ייוצרו 20,000 מכוניות. עם קצב ייצור שנתי של 240 אלף יחידות, פירוש הדבר כי חלק ניכר מהמזמינים יידרשו להמתין יותר משנה מהיום, בכדי לקבל את המכונית. מאסק, לעומת זאת, יזכה לנהוג באחת כבר מהיום - המכונית הראשונה עוברת מפס הייצור היישר לבעלותו.
בפני המודל 3 יש כבר תחרות מבית - יצרנית הרכב האמריקאית שברולט מציעה חשמלית - אמנם קטנה יותר - אך עם טווח נסיעה מרשים (בולט). גם ב.מ.וו צפויה להצטרף לקלחת, עם מתחרה ישירה למודל 3. זו תתבסס על הסדרה 3, ותהיה מכונית חשמלית ראשונה של ב.מ.וו שהיא גרסה לדגם קיים, ולא מכונית חדשה לחלוטין (דוגמת ה-i3 ו-i8). בדומה ל-i3, הסדרה 3 החשמלית לא תיעזר במנוע בנזין.