סובארו אימפרזה היא מכונית הסדאן המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג. וליתר דיוק, מכונית מירוץ המבוססת על ה-WRX STi, גרסת הביצועים של האימפרזה, הצליחה להקיף את המסלול התובעני בזמן של שש דקות, 57 שניות וחמש מאיות. על ההישג המרשים חתום נהג המירוץ הניו-זילנדי ריצ'י סטאנאוויי, שמוכר יותר כנהג מירוצי הסיבולת של אסטון מרטין.
שיאים של מכוניות מירוץ אמנם נחשבים לפחות "נוצצים" מאלו של מכוניות סדרתיות, ובכל זאת - סובארו רושמת כאן הישג מכובד. מכונית השיא תוכננה במיוחד לצורך כך, וקיבלה לכן את השם "Type RA NBR Special", שזה בסובארית ר"ת של Record Attempt (ניסיון קביעת שיא) ו-Nurburgring (נורבורגרינג).
סובארו אימפרזה שברה שיא נורבורגרינג - בערך
צילום: מנהל
מכונית השיא
ה-RA מבוססת על מכונית הראלי של סובארו, במפרט WRC. היא מצוידת בהנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו (בוקסר ארבעה צילינדרים) עם "יותר מ-600 כ"ס", כך סובארו. המכונית רשמה מהירות מרבית של 288 קמ"ש בנורבורגרינג, ונעזרת בכנף אחורית מתכווננת (בתוך 20 אלפיות שנייה) - לטובת כושר הצמדה של עד 295 ק"ג לגלגלים האחוריים במהירות המרבית. תיבת ההילוכים אף היא במפרט מירוץ (סיקוונסיאלית עם תפעול מההגה).
הזמן של ה-RA מציב אותה במקום השישי אי-פעם בנורבורגרינג, מבין המכוניות הלא מורשות לתנועה בכביש שנמדד להן זמן הקפה. מדובר גם בשיפור של יותר מדקה מהזמן הקודם שרשמה סובארו בנורבורגרינג - כאשר בשנת 2010 טומי מאקינן רשם זמן הקפה של שבע דקות ו-55 שניות עם אימפרזה WRX STi משופרת.
סובארו אימפרזה שברה שיא נורבורגרינג - בערך
צילום: מנהל
ואיך אפשר בלי - גרסת Type RA לכביש בהשראת מכונית השיא (אך עם מפרט שונה לגמרי)
מבין המכוניות המורשות לתנועה בכביש, ארבע היו מהירות יותר על הרינג מה-RA NBR - ראדיקל SR8 ו-SR8 LM (המהירה ביותר עם 6:48.28 דקות), פורשה 918 ספיידר ולמבורגיני הוראקאן פרפורמנטה.
כדי לציין את ההישג, סובארו תציע מהדורה מיוחדת בשם "Type RA" של ה-WRX STi בחו"ל - אך עם מפרט נוצץ הרבה פחות. למהדורה המיוחדת (500 יחידות), שמיועדת לכביש, מנוע 2.5 ליטר טורבו (גרסה משודרגת של הדגם הרגיל) עם 310 כ"ס. גרסה זו, אגב, הושקה כבר בחודש שעבר - עוד בטרם פורסם זמן ההקפה.