ראיון זה פורסם בגיליון 376
ז'אן פיליפ אמפרטו, יליד מילאנו שמונה בספטמבר 2016 למנכ"ל פיג'ו, הגיע לתפקיד בתזמון טוב. PSA, החברה האם, הציגה ב-2016 גידול במכירות וברווחים זו שנה שלישית ברציפות ועברה את רף השלושה מיליון מכוניות במכירות. "החזרה של PSA למצב בריא היא מציאות של כאן ועכשיו" אומר קרלוס טאווארס, יושב ראש PSA. עבור פיג'ו, 2017 היא שנת הפנאי, וזו מביאה עימה לא רק תנופה שיווקית אלא גם הצלחה היסטורית בדקאר, עם שלושה מקומות ראשונים ל-3008.
אמפרטו, דמות וותיקה בקבוצת PSA (מ-1989), כבר ביצע שפע תפקידים בכירים בפיג'ו ובסיטרואן (בדרום אמריקה וסין). הרקע השיווקי שלו בולט מייד כאשר הוא מתחיל "למכור" לי בהתלהבות מדבקת את המותג ואת הראייה שלו. אמפרטו האיטלקי מדבר בשטף. הוא כריזמתי, סוחף, ולא מאפשר לאף אחד להפריע לו להסביר את משנתו. המפגש עימו הוא בהחלט חוויה.
אנחנו גדלים, גם בעולם
"פיג'ו גדלה במכירות ב-2016 ב-12% בהשוואה ל-2015. אנחנו גדלים משנה לשנה וזה מעודד. ה-208 הוא הרכב הנמכר שלנו, אבל ה-2008 מסמן את גידול המכירות הגבוה במותג עם עלייה של 10%. עם ה-3008 יש הרבה תקוות והמון הזמנות; בחמשת החודשים הראשונים רשמנו 125,000 הזמנות וזו פעם ראשונה שיש לנו כל כך הרבה הזמנות לדגם בשנים האחרונות. גם המסחריות הקטנות עושות עבודה נהדרת. חלקן של המכירות מחוץ לאירופה עלה מ-38% ל-43% ב-2016, וחשוב לנו למכור ולהגיע לתוצאות טובות בכל העולם, כי פיג'ו חזרה להיות יצרן גלובלי. ויש לנו העונג לקבל את פרס "מכונית השנה" עם ה-3008. זכינו ביותר מעשרים פרסים וזה כבוד רב, כי זה לא רק הלקוח שבוחר אלא גם העיתונאי שאומר. אבל אנחנו חייבים להישאר צנועים כי אנחנו יודעים מהיכן הגענו. אנחנו חייבים להשתפר ולשמור על לקוח מרוצה. אני חייב להבטיח שכל אחד בחברה עושה לטובת הלקוח ומשרת את הקבוצה".
האם מקומה של פיג'ו בקבוצה משתנה עם כניסת אופל?
"פיג'ו היא חברה בקבוצה, הכוללת כעת, עם אופל, ארבעה המותגים, וכניסת אופל לא תשפיע. כמותג, יש לפיג'ו שלוש מטרות: למכור יותר משני מיליון מכוניות, למכור יותר מ-40% מחוץ לאירופה, ולדחוף מסחריות קלות בכל מקום – וזו המשימה שלי. אופל הוא יצרן גרמני, אני צרפתי ואעשה את עבודתי על הצד הטוב ביותר. פיג'ו צריכה להיות הכי טובה בחלק העליון של השוק הכללי (General Market), אז קודם כל צריך לדבר עם הקהל הרחב. בכל פעם שאשיק מכונית, אציע גם אופציות יוקרתיות עם גרסת GTI וכדומה. זה אולי רק 15% ממכירות הדגם אבל זה מביא לי 25% מהרווחים ועוזר לשנות את התדמית. אבל בגלל שאני פונה לשוק הכללי אני צריך לתת רמת ציוד טובה בכל הגרסאות. לכן אני נותן לכל לקוחות ה-3008 מחוונים מוקרנים, לכן כולם מקבלים i-קוקפיט.
איטלקי בפריז - ראיון עם מנכ
צילום: מנהל
'הביטו היטב בחזית'. פיג'ו קונספט אינסטינקט
"הגישה הזו אומרת שכשמדובר במנועים אציע בכל דגם אפשרות למנוע חשמלי או היברידי ולא אפתח מכונית חשמלית נפרדת. הפתרונות הם בתוך המבחר. למשל, ה-2008 הבאה תהיה גם חשמלית וגם עם מנועי בעירה. ייתכן שבתחום מסוים, סופרמיני למשל, תהיה רק אופציה חשמלית, ואילו בקטגוריה מעל גם חשמל וגם היברידי. לגבי מכוניות מיני כמו ה-108 צריך לראות כיצד הדבר יתפתח, אבל מ-2019 או 2020 80% מהמבחר שלנו יוצע עם אפשרות חשמלית או היברידית. בגדול אנחנו לא חושבים שניתן להציע בעתיד דגם ללא אלטרנטיבה סביבתית אפילו ב-108".
פיג'ו נודעה במכוניות הסלוניות אבל התחום בנסיגה. האם תהיה יורשת ל-508?
"אני צריך מכונית סדאן גדולה כי זה חלק מה-DNA של פיג'ו וגם כי כיף לנהוג בהן. 2017 זו שנת הפנאי שלנו אבל מייד אחרי זה נחזור לסדאן אסטרטגי. לא נשכח את המכונית הזו ונציע כמה הצעות מאוד מעניינות.
"הסתכל על האינסטינקט, מכונית התצוגה שלנו. אנחנו לא בונים מכוניות תצוגה סתם, והפעם אנחנו אומרים 'הביטו היטב בחזית'; היא נראית נפלא והיא תגיע לסדאן הבאה שלנו. הדבר השני שניתן ללמוד הוא תפיסת הנהיגה האוטונומית ל-I קוקפיט. זה מראה את האסטרטגיה האוטונומית שלנו ל-2025. אז תוכל לבחור אם לנהוג או לא. אם לא, בוא נביא למכונית את כל המשרד ונהייה מחוברים. המכונית העתידית לא תהיה באורך כזה אבל תהיה יפה והפנים יהיה דומה. גם אם נשים בצד את התחום האוטונומי צריך לזכור שאנחנו רוצים לעשות בכל השקת דגם צעד קדימה ב-i-קוקפיט".