הזרקות דלק אלקטרוניות הן עניין וותיק מאוד בעולם הרכב, ובתחום המכוניות כבר ברור מאליו יותר מעשרים שנה. אבל אל האופנועים הזרקת הדלק חדרה מאוחר יותר – וגם זה רק באופן חלקי. כי תחום אחד – מנועי שתי פעימות – נשאר עד היום נאמן לקרבורטורים הוותיקים, מכל מיני סיבות טכנולוגיות.
עד עכשיו – עופר אבניר השיק בישראל את הדור הראשון של אופנועי שתי פעימות מוזרקים שמשווק באופן מסחרי, כחלק מקו דגמי 2018 של אופנועי האנדורו של הוסקוורנה. לא מדובר בהישג טכנולוגי לשם הטכנולוגיה – הזרקת דלק נדרשת כדי שמנועי שתי פעימות יעמדו בתקני זיהום האוויר העדכניים באירופה. הוסקוורנה טוענת כי בנוסף לשיפור בזיהום האוויר וצריכת הדלק, מערכת ההזרקה החדשה גם תהפוך את מנועי שתי הפעימות לנעימים יותר וקלים יותר לתפעול. בנוסף, מערכת ההזרקה החדשה חוסכת מהרוכב את ערבוב השמן בדלק – הליך מעיק מעט שהיה נדרש עד היום ברכיבה על אופנוע אנדורו דו-פעימתי – משום שמערכת ההזרקה דואגת לזה בעצמה. כל זה אמור להפוך את אופנועי הדו"פ של הוסקוורנה לקלים יותר לתפעול ורכיבה.
דגמי 2018 של הוסקוורנה – שנת ההזרקה
צילום: מנהל
דגמי ארבע הפעימות עברו גם הם שינויים – מערכת הבלימה רגישה יותר, יש שינויים קלים במתלים שאמורים לשפר את פעולתם וכן הלאה זוטות – אך אחרי המהפכה של שנה שעברה (אז נעשה שינוי מהותי לכל רוחב קו הדגמים, שכלל שלדה חדשה ומנועים חדשים), הפעם הסתפקה הוסקוורנה בשיוף והשחזה, ולא בשינויים מהותיים.
היבואן, עופר אבניר, ניצל את ההזדמנות כדי להכריז על כוונה להרחיב את המעורבות בקהילת הלקוחות ,הן בשירות משופר ללקוח בכל ההיבטים, חלקי חילוף נגישים ,פעילויות מועדון ורכיבות משותפות . אנחנו בעד.
אז כמה זה עולה?
מחירי דגמי הדו"פ – 250 ו-300 סמ"ק שומרים על מחיר זהה לשל דגמי שנה שעברה, למרות מערכת ההזרקה (כל המחירים כוללם אגרות ורישוי):
מחיר גרסאות שתי פעימות:
TE250I – החל מ-59,500 שקלים.
TE300I – החל מ- 64,500 שקלים.
מחיר גרסאות ארבע פעימות:
FE250 – החל מ- 67,500 שקלים.
FE350 – החל מ- 68,500 שקלים.
FE450 – החל מ- 69,500 שקלים.
FE501 – החל מ- 72,500 שקלים.

דגמי 2018 של הוסקוורנה – שנת ההזרקה
צילום: מנהל