הונדה חשפה את מתיחת הפנים של הג'אז לשוק האירופאי. שלושה חודשים אחרי שהציגה אותה בארה"ב, אותה מתיחה מגיעה כעת גם לאירופה - ותוצג בתערוכת פרנקפורט לקראת שיווק בנובמבר. מיבואנית המותג לישראל, חברת מאיר, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי בשלב זה אין תאריך יעד לשיווק מתיחת הפנים של הונדה ג'אז, וכי זה עשוי לא לקרות אף במהלך 2018. יש לציין עם זאת כי ישראל מקבלת את הג'אז בתקינה אירופאית.
הונדה ג'אז מחודשת באירופה בנובמבר. ובישראל?
צילום: מנהל
הונדה ג'אז מחודשת במפרט אירופאי, רמת גימור דינמיק (ספורט בארה"ב)
מתיחת הפנים לא משנה את הג'אז באופן דרמטי. עדכונים בולטים כוללים סבכה קדמית חדשה, פגושים שונים מלפנים ומאחור ואפשרות לגוון חדש למרכב. למבחר נוספה רמת גימור חדשה, המכונה "דינמיק" (אף היא הוצגה לפני שלושה חודשים בארה"ב תחת השם "ספורט"), וכוללת פגושים עם מסיט רוח צבוע באדום, חישוקי "16 ותא נוסעים עם תפרים כתומים. למרות שמה היא אינה מובדלת ביכולת הדינמית או בביצועים. תא הנוסעים בכל גרסאות הג'אז לא עבר שינוי משמעותי.
הונדה ג'אז מחודשת באירופה בנובמבר. ובישראל?
צילום: מנהל
הונדה ג'אז מחודשת רגילה (מפרט אמריקאי)
יחד עם העדכון הקוסמטי, הג'אז האירופאית מציעה לראשונה את מנוע ה-1.5 ליטר (130 כ"ס) של הונדה HR-V, איתו שווקה הג'אז בארה"ב מאז ההשקה ב-2014. הונדה לא מפרסמת נתוני ביצועים בשלב זה אך מציינת כי תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד על 18.5 ק"מ לליטר, בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה (שתוצע בתוספת תשלום במקום תיבת שישה הילוכים ידנית).
לצד המנוע החדש, הונדה תוסיף לשווק את מנוע ה-1.3 ליטר (102 כ"ס), איתו הג'אז משווקת כיום בישראל. בשלב זה לא ברור אם היצע המנועים ישתנה בישראל, או אם יתווסף לשוק המקומי מנוע ה-1.5 ליטר.
הונדה ג'אז מחודשת באירופה בנובמבר. ובישראל?
צילום: מנהל
תא הנוסעים, דינמיק ידנית
הג'אז נמכרת כיום בישראל בגרסאות ידניות ואוטומטיות ובמספר רמות אבזור. מחירה מתחיל מ-90 אלף שקל בעבור הדגם הידני, והחל מ-104 אלף שקל לדגם האוטומטי.