קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות

גרסה: 2.0 ליטר טורבו, אוט', "שארפ"

מתחרים בולטים: ב.מ.וו סדרה 1, אינפיניטי Q30, וולוו V40, מרצדס A קלאס

מחיר גרסה נבחנת: 229,000 שקלים

המבחן התפרסם בגיליון 375


אודי A3 כבר בת 21, וכעת הגיע זמנו של הדור השלישי לעבור מתיחת פנים כדי להישאר עדכני. אודי בחרה במתכון הקלאסי - בחוץ: פנסים מעודכנים מלפנים, שינויים קלים מאחור וחישוקים עכשוויים באמצע; בפנים: עוד קצת אבזור.
מפגש
בחניה קל לזהות את העדכון מלפנים לפי הפנסים הנאים, תאורת הקסנון הפכה תקנית והחישוקים הגדולים ("18) מוצלחים. ובכלל, A3 היא מכונית יפה, גם בגרסת הספורטבק (5 דלתות) שנבחנה. בתא הנוסעים החומרים טובים מאשר בעבר, ולא רק בחלק העליון.
אודי A3 ספורטבק - מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל
גרסת ה–2.0 ל' טורבו שנבחנה עולה 204,000 שקלים וכוללת תקנית חישוקי "17, חיישני גשם ואור, מושבים משולבי עור, בקרת אקלים מפוצלת ובלוטות'. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, אבל במחיר הזה היינו שמחים למצוא מערכות בטיחות נוספות.
רכב ההדגמה צויד בחבילת 'שארפ' (25,000 שקלים) שמוסיפה גג פנורמי נפתח, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי "18, תאורת לד מלפנים ומאחור. תמוהה העובדה שגם בגרסה המאובזרת לא תמצאו בקרת שיוט או חיבור USB למערכת הקול (יש כזה, אבל רק להטענת הנייד). המרחב מלפנים טוב ואילו המושב עצמו לא מאוד נוח. מאחור יציאות מיזוג ומרווחי הברכיים והראש בסדר גמור, אבל מנהרת ההינע הגדולה גוזלת מקום מרגלי הנוסע השלישי. תא המטען שימושי ונוח.
אודי A3 ספורטבק - מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל
מבחן
במסגרת מתיחת הפנים, הוחלף מנוע ה–1.8 ל' טורבו (180 כ"ס) במנוע 2.0 ל' טורבו המספק 190 כ"ס ומשודך לתיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים. המנוע חזק, ומרשים במיוחד בנהיגה רגועה עם שפע של כוח זמין מסל"ד נמוך. דווקא בעומס מלא המנוע פחות מרשים (אם כי עדיין חזק) וגם הצליל אינו חורג מהרגיל. תיבת ההילוכים משלבת היטב לרוב, אבל בקיק דאון הורגשה לא פעם חבטה מתיבת ההילוכים, והתגובות לא תמיד היו סופר–מהירות. בשיוט צריכת הדלק עמדה על 15.6 ק"מ/ל' ובימי המבחן, עם לא מעט שיוט נינוח, נרשם ממוצע של 12 ק"מ/ל', בהחלט נאה.
אודי A3 ספורטבק - מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל
בעיר, הנסיעה ב–A3 נעימה על רוב הכבישים, והיא מצליחה לנטרל את העוקץ ממרבית השיבושים, גם אם לא להעלים אותם, וחלק מהשיבושים הקטנים עוברים לתא. מחוץ לעיר מורגשים שיבושים קטנים, אבל במעבר על גלי כביש הריסון טוב. מה שפחות מרשים הם רעשי הכביש המורגשים במיוחד. חובבי ההגה שיתרשמו מההספק פחות יתלהבו בכביש המפותל; הבלמים התעייפו מהר מדי, ההגה קל מדי, הנכונות לפנות בסדר ולא יותר, כך שאפשר להיות מהירים, אבל התחושה פשוט לא מערבת.
שיפור
אודי A3 המעודכנת מציעה חבילה טובה מבעבר עם עיצוב נאה, יחידת הנעה חזקה יותר, יותר אבזור - לא שלם, בגלל היעדרן של בקרת שיוט ובייחוד מערכות בטיחות נוספות - שימושיות טובה ותג מחיר שמציב אותה במרכז הטבלה מול המתחרות. מי שפחות הרשימו הם רעשי הכביש המורגשים בשיוט.
אם אתם מחפשים משפחתית פרמיום, ה–A3 שהיתה טובה גם קודם, היא מעט טובה יותר עכשיו, גם אם לא לגמרי שלמה.

אודי A3 ספורטבק - מבחן דרכים (2.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל