בשנה שעברה פגשנו את אלון דאי בשברולט קמארו פתוחה במסלול הקארטינג של בית שאן לראיון מצולם שכולו מלא בעשן. אז התחרה דאי בליגת נסקאר האירופאית והיה חלק מתוכנית 'נסקאר נקסט', שמטרתה להכשיר נהגים צעירים לליגה הבכירה של נסקאר. לשאלתי, אם הוא מאמין שבשנה הבאה יהיה לנו נהג ישראלי כחול לבן בליגת המירוצים הבכירה בארצות הברית, הוא ענה בקור רוח שהוא מאמין שיגיע לזה אם רק יתנו לו הזדמנות.
במירוץ שנערך ב-11.6 בברנדס האטצ', בריטניה, ניצח אלון; שבוע לאחר מכן חתם על חוזה עם קבוצת BK Racing המתחרה בליגת נסקאר הבכירה, עבר עוד שבוע – ודאי כבר השתתף במירוץ שנערך בסונומה, קליפורניה.
אוטו מראיין - אלון דאי (וידאו)
צילום: עזרא רפאל, Getty Images for NASCAR
אלון סיים בסופו של דבר את המירוץ במקום ה־32 לאחר שמכוניתו ספגה נזק רציני באחת הפניות המאתגרות במסלול. המאורע ההיסטורי ברמה המקומית היה תירוץ לקיים עוד פעם מפגש העשוי מהמשוואה אלון+מסלול+אוטו מגניב = הרבה עשן בליווי מילים. תפסתי את אלון בלוח זמנים הבלתי אפשרי שלו לראיון מצולם משודרג, הפעם — במסלול החדש של פצאל ועם לקסוס RC F.
בוקר מוקדם בפצאל
את אלון לא היה קשה לשכנע לבוא; שתי הודעות וואטסאפ לאלון ועוד אחת למיקי יוחאי שישריין את המסלול, ועכשיו רק נשאר למצוא רכב לצילומים. אלון ביקש להזמין את פאגאני זונדה, אני העדפתי את הויארה. בסוף אנשי לקסוס נרתמו למשימה וציידו אותנו ב־RC F עם הבטחה לסט צמיגים חדש בסיום היום ואלון היה מבסוט.
הפעם רציתי להבין מאלון מה נדרש כדי להיות נהג מירוצים ולשמוע מה זה אומר להגיע למסלול מישראל. הבמה של אלון.
אוטו מראיין - אלון דאי (וידאו)
צילום: עזרא רפאל, Getty Images for NASCAR
על הצד, לקראת העתיד
במהלך היום התלווינו לאלון לצילום סרט וידאו מרהיב שיתפרסם באתר אוטו. במסלול, אלון הקפיד פחות על נהיגה מדויקת שהוא בדרך כלל מציג, ושם את ה־RC F היפיפייה על הצד בכל פנייה שרק היה יכול. אלון נשאר קר רוח ומדויק בכל מה שעשה, והכל בגובה העיניים ובשיתוף פעולה מלא עם כל מה שהיינו צריכים ממנו לצורך הצילומים. הווידאו והריאיון איפשרו לנו להכיר כמה דברים שעשו את אלון דאי לשחקן בזירת המירוצים הבינלאומית, וכל מה שנשאר לנו הוא לאחל לו להמשיך לשבור את השיאים שהוא מציב.
אוטו מראיין - אלון דאי (וידאו)
צילום: עזרא רפאל, Getty Images for NASCAR