פרארי מציגה את הדור הבא של דגם הכניסה לעולם של הסוס הצוהל – פורטופינו (Portofino), שתחליף את פרארי קליפורניה שיוצרה במהלך תשע השנים האחרונות.
המכונית, שנקראת על שמה של עיירת נופש ברביירה האיטלקית, היא מכונית חדשה מהיסוד, אולם היא כוללת מספר מאפיינים שנראו עוד בקליפורניה. פרארי מגדירה את הפורטופינו כמכונית GT, שבפיתוחה ניתן דגש על נוחות ושימושיות לא פחות מאשר ביצועים ויכולת דינמית. בדומה לקליפורניה, גם הפורטופינו מצוידת בגג קשיח מתקפל חשמלית, בארבעה מושבים (כאשר שני המושבים האחוריים מתאימים ל"מרחקים קצרים", לפי פרארי) ובתא מטען "מרווח".
פרארי פורטופינו - המחליפה של הקליפורניה T
צילום: מנהל
עוד מאפיין משותף לקליפורניה: המנוע נמצא מלפנים, ממש כמו במשפחתית של השכן. מצד שני, קרוב לוודאי שלמשפחתית של השכן אין מנוע V8 בנפח 3.9 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו ושני מצנני ביניים, עם 600 כ"ס. מנוע זה הוצע גם בקליפורניה המשופרת שהוצגה ב-2014 (אז נקראה "קליפורניה T"), אולם המנוע בפורטופינו חזק יותר ב-40 כ"ס, בין היתר תודות לשיפור במערכת ניהול המנוע, בוכנות וטלטלים חדשים, ומערכת יניקה וסעפת פליטה משופרות. אחד היעדים אליו כיוונו בפרארי הוא השהיית טורבו קטנה ככל האפשר. בשלב זה, לא צוין איזו תיבת הילוכים תוצע בפורטופינו.
המכונית החדשה קלה מהקליפורניה, זאת למרות ששלדתה כוללת חיזוקים רבים מבעבר, לטובת עמידות משופרת לפיתול. כמו כן, על אף שהפורטופינו שואפת להציע נוחות גבוהה יחסית, הצד הדינאמי לא הוזנח, ופרארי טוענת לשינוי של ממש לעומת הקליפורניה T. כבעבר, היא מוצעת עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובקרת אחיזה עם מצב ייעודי למסלול - כאשר כאן מדובר בדורות החדשים והמשופרים ביותר של המערכות האלו. עוד כולל המפרט הגה בעל מנגנון תגבור חשמלי (שלא היה בקליפורניה) ובולמי זעזועים אדפטיביים.
פרארי פורטופינו - המחליפה של הקליפורניה T
צילום: מנהל
התוצאה של כל השיפורים האלו, הן של מכלולי השלדה והן מערכת ההנעה, בא לידי ביטוי בזמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש הנמשך 3.5 שניות, במקום 3.6 בקליפורניה T, ולמהירות מרבית של יותר מ-320 קמ"ש. תצרוכת הדלק, אם מישהו תהה, עומדת על 9.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. למכונית החדשה אורך של 459 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ וגובה של 132 ס"מ. נתון בסיס גלגלים לא פורסם.
בכל הקשור לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים, פורטופינו מיישרת קו בעיצוב החיצוני עם דגמי פרארי מהדור האחרון, עם סממנים עיצוביים שנשאלו מה-GTC4Lusso ו-812 סופרפאסט. תא הנוסעים מזכיר את זה של הקליפורניה T, אולם כעת ישנו מסך מגע גדול מבעבר ("10.2), לוח מחוונים עם שני צגים דיגיטליים וביניהם שעון אנלוגי, ומסך תצוגה ייעודי בצד הנוסע.
הפורטופינו תוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה בחודש ספטמבר, אז גם צפוי להיחשף המפרט המלא. מיבואנית פרארי לישראל, חברת אוטו איטליה, נמסר כי שיווק פרארי פורטופינו מתוכנן לתחילת 2018 – והיא לא צפויה להיות זולה מקליפורניה T, שמחירה בישראל החל מ-1.9 מיליון שקל.
פרארי פורטופינו - המחליפה של הקליפורניה T
צילום: מנהל