פולקסווגן ייצרה את המכונית ה-150 מיליון תחת המותג שלה, כמעט 72 שנים לאחר שהחלה לפעול בתום מלחמת העולם השנייה ובהוראת השלטון הבריטי. מדצמבר 1945 ועד היום, פולקסווגן הפכה מיצרנית זעירה שהוקמה כדי לענות על צרכיו של עם כבוש שהובס במלחמה, לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
המכונית ה-150 מיליון יוצרה בפס הייצור הראשי של פולקסווגן בוולפסבורג, גולף GTE (גרסת כלאיים ספורטיבית) בצבע כחול כהה. הגולף היא גם המכונית הנמכרת ביותר של פולקסווגן - 34 מיליון יחידות יוצרו משבע דורות במשך 73 שנים. החיפושית המקורית היא המכונית השנייה הכי נמכרת עם 21.5 מיליון יחידות, אחריה הפאסאט עם 20 מיליון, הג'טה עם 19.5 מיליון ואילו פולקסווגן פולו רשמה עד כה 17 מיליון יחידות.
פס הייצור בוולפסבורג, שהוקם לפני 72 שנים, ייצר עד היום 44 מיליון מכוניות. לפולקסווגן 50 מפעלים ב-14 מדינות, ומיוצרים בהם לא פחות מ-60 דגמים שונים, חלקם מותאמים לשווקים מקומיים ואחרים לשיווק בכל רחבי העולם.
פולקסווגן ייצרה את המכונית ה-150 מיליון
צילום: מנהל
וגם - הרשעה נוספת בפרשת "דיזלגייט"
לצד הכותרות החיוביות, נראה שפרשת דיזלגייט מסרבת לעזוב את פולקסווגן גם שנתיים לאחר שהתפוצצה. אחד מעובדי היצרנית, ג'יימס ליאנג, נשלח ל-40 חודשי מאסר בכלא וספג קנס בסך 200 אלף דולר (כ-714 אלף שקל), בגין חלקו בפרשת זיוף נתוני זיהום האוויר.
על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז", ליאנג, ששימש כמהנדס בפולקסווגן במשך קרוב לשלושה עשורים והיה מהמהנדסים המובילים שלה בתחום הדיזל, נשפט בפני בית משפט מחוזי בארה"ב, לאחר שהודה בחלקו בפרשה וסיפק לחוקרים מידע נוסף, שלטענתם סייע בהפללת גורמים בכירים יותר.
למרות בקשת עורך דינו להטיל עליו עונש מאסר בגובה של עד 21 חודשים, השופט שין קוקס החמיר איתו, וגזר עליו שלוש שנים ושמונה חודשי מאסר. עונש המאסר המרבי האפשרי במקרה זה עומד על חמש שנים.