בסיאט ישראל בהחלט יכולים להיות מרוצים מהמצב – המותג הספרדי ישבור השנה, ככל הנראה, את שיא המכירות שלו בארץ, וימסור כ-8500 מכוניות. וזה עוד לפני הדגמים החדשים שבפתח.

סיאט משיקה בימים אלה את האיביזה, הסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל בשנתיים האחרונות, שהינה גם הדגם הנמכר ביותר של המותג. ולא סתם "נמכר ביותר" – האיביזה החזיקה בשנה שעברה ב-68% ממכירות המותג! השנה הנתח שלה צפוי לקטון מעט בשל הצטרפות האטקה.

צביקה לוי, ראש החטיבה בארץ, סיפר לנו כי הוא מאמין שהאיביזה החדשה תשמור על קצב מכירות שנתי דומה לעבר (3500-4000 מכוניות בשנה). הוא הוסיף כי ינסה לשמור על מחירי ההשקה, הנמוכים יותר מהמחיר הרשמי, לתקופה ארוכה ככל האפשר, כמו שעשו בסיאט בעבר, אך הוא מוטרד משער האירו העולה. לוי צופה שהעלייה בכוח המשיכה של הדגם החדש תביא לפניה ללקוחות חדשים, כולל קהל מבוגר יותר שבעבר לא נמשך לאיביזה בגלל מידותיה הקטנות. מצד שני, הוא ערך לכך שכלי הפנאי הקטנים – כולל הארונה של סיאט שתגיע בקרוב – עשויים לגזול מכירות מקטגורית הסופרמיני, בדיוק כמו שעשו הכלים הגדולים יותר למכוניות המשפחתיות.
סיאט בדרך לשיא מכירות
צילום: מנהל
סיאט לאון
לפי לוי הארונה, רכב הפנאי הקטן והחדש, שחולק בסיס עם האיביזה החדשה, צפוי לנחות בארץ כבר בסוף השנה הנוכחית. לוי גם מצפה שסיאט הספרדית תוכל להגדיל את ההקצאות לישראל של האטקה, שכרגע רחוקות מלענות על הביקוש.

בנוסף מקווה היבואן להשיק כאן בשנה הבאה את גרסת ה-FR לאטקה, ואולי אפילו להספיק להשיק את גרסת הקופרה החזקה יותר הצפויה בהמשך. משפחת הליאון צפויה אף היא לשפר את האטקרטיביות שלה בזכות הוספת מערכות בטיחות מתקדמות.

לוי צופה ש-2017 תסתיים עם היקף מכירות רכב כללי בשוק הישראלי של 275,000 מכוניות. לדבריו צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן, צפויה לשמור על נתח שוק של 15%.
סיאט בדרך לשיא מכירות
צילום: מנהל
סיאט אטקה