אודי R8 - הגרסה לנהגים אמיצים. יצרנית מכוניות היוקרה חשפה בתערוכת פרנקפורט את גרסת ה-RWS של ה-R8, עם הנעה אחורית ו-540 כ"ס, מה שיחייב אתכם ביכולת נהיגה טובה (יותר) כדי לשלוט בה. ויתור על סיוע הגלגלים הקדמיים פירושו גם שהמכונית החדשה קלה מגרסת ההנעה הכפולה.
לאמיצים בלבד: אודי R8 עם הנעה אחורית
צילום: מנהל
ל-RWS מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר שמוכר מה-R8 הרגילה, עם 540 כ"ס ו-55 קג"מ ב-6,500 סל"ד. תודות למשקל נמוך ב-50 ק"ג (כעת 1,509), היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש. אודי תציע גם גרסת ספיידר עם גג בד נפתח, זו שוקלת 1,680 ק"ג (40 פחות מספיידר הנעה כפולה), מאיצה ל-100 בתוך 3.8 שניות ולמהירות מרבית של 318 קמ"ש כאשר הגג סגור.
לאמיצים בלבד: אודי R8 עם הנעה אחורית
צילום: מנהל
מלבד מעבר להנעה אחורית, ה-R8 RWS אינה שונה משמעותית מגרסת ההנעה הכפולה. היא מוסיפה להציע מבנה מנוע מרכזי, מרכב רחב ונמוך ומקום לשני נוסעים בלבד, עדיף עם מטען מינימלי. שיווקה יחל באירופה בסתיו הקרוב, עם מסירות ראשונות בתחילת שנה הבאה. בשלב זה עדיין לא ידוע אם תוצע גם בישראל, ומחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר כי החלטה בנושא עדיין לא התקבלה.
לאמיצים בלבד: אודי R8 עם הנעה אחורית
צילום: מנהל
מחיר ה-RWS יעמוד על החל מ-140 אלף יורו לדגם הקופה (590 אלף שקל לפני מסים), והחל מ-153 אלף יורו לספיידר (645 אלף שקל לפני מסים). היא תיוצר כמהדורה מוגבלת, אם כי לא נמסר בכמה יחידות מדובר. אודי R8 משווקת כיום בישראל בגרסאות קופה וספיידר, ובמחיר התחלתי של כמעט מיליון וחצי שקל.