רנו מגאן RS החדשה יוצאת לדרך. זהו הדור השלישי לגרסה הספורטיבית של המשפחתית הקומפקטית - בדור הראשון מתוך ארבעה של המגאן לא הוצעה גרסת RS. והפעם, ה-RS מחדשת עם היגוי אחורי ומרכב חמש דלתות, במקום שלוש בדור הקודם (ושלוש או חמש דלתות ב-RS המקורית).
הגרסה הספורטיבית תציע הפעם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר, עם 280 כ"ס בגרסת הבסיס. מדובר ביחידת כוח דומה לזו של אלפיין A110 החדשה, שם היא מפיקה 300 כ"ס. רנו תציע מ-2018 גרסאות חזקות יותר גם של ה-RS, בהן דגם "טרופי" (Trophy) עם 300 כ"ס. מנוע ה-RS החדשה מפיק את שיא ההספק ב-6,000 סל"ד, לצד מומנט מרבי של 39.7 קג"מ ב-2,400 סל"ד.
רנו מגאן RS חדשה - עוד שנה בישראל
צילום: מנהל
חידוש נוסף בדגם הספורטיבי ניתן למצוא במבחר תיבות ההילוכים - לראשונה מוצעת תיבה רובוטית דו-מצמדית, ולשמחתנו היא מצטרפת למבחר לצד תיבה ידנית ולא במקומה כמו בקליאו ספורט. שתי התיבות מציעות שישה יחסי העברה. נתוני ביצועים של הדגם החדש לא פורסמו, וצפויים בסמוך להשקת הדגם בחודשים הקרובים. מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר כי ה-RS החדשה תגיע לישראל בקיץ 2018.
רנו מגאן RS חדשה - עוד שנה בישראל
צילום: מנהל
רנו מגאן נמכרת כיום אצלנו אך ורק בגרסת הסדאן, שהחליפה את הפלואנס בשוק הישראלי. למרות שהוצג לפניה בחו"ל, דגם ההאצ'בק עדיין לא מוצע בישראל. המגאן RS תתחרה בישראל בסיאט לאון קופרה המחודשת, ששיווקה החל אצלנו לאחרונה. לזו 290 כ"ס (300 בגרסה המשווקת בחו"ל) ותיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית.
רנו מגאן RS חדשה - עוד שנה בישראל
צילום: מנהל