לואיס המילטון ניצח במירוץ הגרנד פרי של סינגפור – ניצחון שלישי ברציפות. מדובר, למי שלא זוכר, במירוץ לילה שנערך במסלול הרחובות המיוחד באיזור מארינה ביי. המילטון גבר על דניאל ריקרדו במכונית הרד-בול, כאשר במקום השלישי סיים ואטרי בוטס במרצדס השנייה. אולם ניצחונו של המילטון מתוק שבעתיים - הן בגלל העובדה שבמרצדס לא ציפו לניצחון אלא רק קיוו למזער נזקים, והן בגלל שסבסטיאן פטל בפרארי פרש ולא סיים. וכך יתרונו של המילטון בפסגה גדל ל-28 נקודות.
פורמולה 1: המילטון מנצח גם בסינגפור
צילום: מנהל

עוד לפני מקצה הדירוג הציפייה הייתה שמרצדס לא תצטיין על המסלול האיטי, אשר פחות מתאים למכוניות שלה. ואכן במקצה הדירוג הסתפק המילטון במקום החמישי בלבד, כאשר ההפתעה הייתה המכוניות של רד-בול, שלאורך רוב סוף השבוע היו המהירות ביותר. אולם בסופו של דבר היה זה דווקא פטל, בפרארי, שהצליח לקבוע את הזמן המהיר ביותר, תוך שהוא מגרד קלות את גדר המגן. העובדה שהוא היה כה נרגש מההישג מלמדת על המאמץ שהשקיע בקביעת התוצאה, ועל ההפתעה מבחינת פרארי, שהצליחה לשפר את המכונית לקראת המקצה. רד-בול הסתפקו במקום השני והשלישי למקס וורסטפן וריקרדו.
פורמולה 1: המילטון מנצח גם בסינגפור
צילום: מנהל

אבל ביום המירוץ הסיפור היה שונה לחלוטין, עם גשם חזק ששטף את המסלול במארינה ביי ופתח אפשרויות חדשות. הרגע המכריע התרחש בזינוק. ראיקונן בפרארי, שזינק מהמקום הרביעי, ניסה לעקוף מבחוץ את וורסטפן שבעצמו ניסה לעקוף את פטל. התוצאה? הגלגל הקדמי במכונית הרד-בול של וורסטפן פגע באחורי מכונית הפרארי של ראיקונן; קימי החליק, פגע בפטל ואז עף לשמאל וניתז חזרה למסלול; כריקושט הוא פגע גם בפרננדו אלונסו במקלארן, שפתח מצוין, ובוורסטפן. בכל התהליך הזה נפגעה גם המכונית של פטל, שהחליק שתי פניות מאוחר יותר ופרש. בהמשך הסביר ורסטפן שפטל סגר את דרכו וגרם לו לסטות לכיוון קימי, ואולם השופטים פסקו שאף אחד מהנהגים אינו אשם בתאונה. כך או כך התוצאה הייתה אסון לפרארי. שתי המכוניות האדומות היו בחוץ כבר בהקפה הראשונה, ופטל, שמתמודד על אליפות העולם, הפך למפסיד הגדול בסינגפור.
פורמולה 1: המילטון מנצח גם בסינגפור
צילום: מנהל

לא משנה מה יעשה המילטון – הוא כבר הרוויח. אבל המילטון לא הסתפק בכך. בכל הבלגאן שנוצר, הוא הצליח ליטול את ההובלה, כאשר ריקרדו, שהצליח להתחמק מהתאונה רבת המשתתפים, תפס את המקום השני. מכאן ואילך שמר המילטון על פער מריקרדו. הוא הצליח לעשות זאת גם אחרי שלוש הזנקות מחדש בגלל תאונות שגררו הוצאת מכונית קוצבת, וגם לאחר שהמסלול התייבש והמכוניות עברו לצמיגי סליקס. זאת למרות שבמקצה הדירוג רד-בול הייתה מהירה יותר משמעותית. המילטון פשוט ניהל את המירוץ באופן מצוין ושלט בו עד לסיום, כאשר ריקרדו, שאחרי הסיום נודע שסבל מבעיה בתיבת ההילוכים, נאלץ להסתפק במקום השני. שלישי סיים בוטס שרק לקראת הסיום הצליח לסגור את הפער על שני המובילים. בגלל הקצב האיטי בגשם והמכוניות הקוצבות, המירוץ לא הסתיים לאחר השלמת מכסת ההקפות הנדרשת, אלא לאחר תום הזמן המוגדר בתקנון הפורמולה 1 – שעתיים.
קרלוס סיינז היה בכותרות כל סוף השבוע בגלל עסקת הענק שהוא חלק ממנה – הוא יעבור לרנו, מקלארן תעבור להשתמש במנועי רנו, וטורו-רוסו תקבל את מנועי הונדה (בתקווה שישתפרו עד העונה הבאה). אבל זה לא הפריע לו להתרכז בסינגפור, והוא הצליח להביא את מכונית הטורו רוסו שלו למקום הרביעי, לפני סרג'יו פרז בפורס-אינדיאה, ג'וליון פאלמר ברנו, סטופל ואנדורן במקלארן, לאנס סטרול בוויליאמס, רומן גרוז'אן בהאס, ואסטבן אוקון בפורס-אינדיאה. רק 11 מכוניות סיימו את המירוץ.

גרנד פרי סינגפור
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. דניאל ריקרדו – רד-בול
3. ואטרי בוטס – מרצדס
4. קרלוס סיינז – טורו- רוסו
5. סרג'יו פרז – פורס- אינדיאה
6. ג'וליון פאלמר – רנו
7. כריסטיאן ואנדורן – מקלארן
8. לאנס סטרול – וויליאמס
9. רומן גרוז'אן – האס
10. אסטבן אוקון בפורס – אינדיאה.


אליפות העולם לנהגים

1. לואיס המילטון – 263 נק'
2. סבסטיאן פטל – 235 נק'
3. ואטרי בוטס – 212 נק'
4. דניאל ריקרדו – 162 נק'
5. קימי ראיקונן – 138 נק'

אליפות העולם לקבוצות

1. מרצדס – 475 נק'
2. פרארי – 373 נק'
3. רד-בול – 230 נק'
4. פורס-אינדיאה – 124 נק'
5. טורו-רוסו – 59 נק'

פורמולה 1: המילטון מנצח גם בסינגפור
צילום: מנהל