חודשים ספורים אחרי שהציגה את הפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד (E-Hybrid) החדשה, פורשה מוסיפה לה גרסת מרכב שנייה - סטיישן, או בשפת היצרנית "ספורט טוריזמו". תצורת המרכב החדשה נחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה, לצד הפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד, וכעת השתיים מתמזגות כאמור למכונית אחת.

פורשה חשפה סטיישן היברידית עם ביצועי על
צילום: מנהל
פירוש הדבר כי כעת תוכלו להזמין את מכונית הכלאיים הנטענת משקע גם במרכב סטיישן, מה שמבטיח ביצועים דומים ותא מטען גדול - לרשותכם עד 1,295 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. נזכיר כי לטורבו S אי-הייבריד, הגרסה החזקה ביותר במבחר הפאנאמרה,680 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, שילוב של מנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו, עם 550 כ"ס ו-78.5 קג"מ - ומנוע חשמלי עם 136 כ"ס ו-40.8 קג"מ. למכונית תיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
פורשה חשפה סטיישן היברידית עם ביצועי על
צילום: מנהל

מערכת הכלאיים נתמכת במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 14 קילו-וואט שעה, שנטענים גם מרשת החשמל בתוך שעתיים וחצי עד שש שעות בהתאם לסוג השקע. הפאנאמרה ספורט טוריזמו הבכירה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות (ללא שינוי מהדגם הרגיל), ל-200 בתוך 11.9 שניות (לעומת 11.7) ומגיעה למהירות מרבית זהה - 310 קמ"ש.

מרשים לא פחות הוא נתון תצרוכת הדלק: 33.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (34.5 ק"מ לליטר בפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד רגילה), בעוד הטווח החשמלי דומה - 49 ק"מ בין טעינות עם מהירות מרבית של 140 קמ"ש.

פורשה חשפה סטיישן היברידית עם ביצועי על
צילום: מנהל
דגם האי-הייבריד מצויד במתלי אוויר מתכווננים, היגוי אחורי בתוספת תשלום והנעה כפולה חכמה, המסוגלת לחלק את הכוח קדימה-אחורה ובין הגלגלים האחוריים. מבחינת עיצוב, כמו בפאנאמרה הרגילה, גם כאן גרסת העל החדשה כמעט ואינה מובדלת מדגמי הטורבו הרגילים, למעט תגי "E-Hybrid" וקליפרים בירוק זרחני.

הפאנאמרה טורבו S אי-הייבריד ספורט טוריזמו - כן, השם ארוך, מוצעת למכירה באירופה בתמורה למחיר של החל מ-188,592 יורו כולל מסים (גרמניה). בישראל היא לא תוצע בייבוא סדיר, אך בעבר היבואנית הצהירה כי תשווק את גרסת הטורבו S אי-הייבריד ללקוחות שיהיו מעוניינים בהזמנה מיוחדת. מחיר הגרסה החדשה בישראל אינו ידוע. דגם הספורט טוריזמו הרגיל צפוי לנחות אצלנו בחודשים הקרובים.