האם מאזדה מתכוננת להחזיר את סדרת ה-RX הספורטיבית לחיים עם דגם חדש? לפי מה שאמר לנו בכיר במאזדה, עמו נפגשנו בתערוכת פרנקפורט, יש לכך סיכוי טוב.
"נציג אבולוציה ל-RX ויז'ן (מכונית תצוגה מטוקיו 2015, א.ש.) כדי להראות את המשך התפתחות העיצוב שלנו". מספר מאטסוהירו טאנקה - האחראי לפיתוח וסגן נשיא במאזדה אירופה, ומתכוון למכונית תצוגה ספורטיבית שתוצג כנראה בתערוכת טוקיו הקרובה. "אנחנו תמיד חושבים גם על ייצור המוני, ואני מאמין שבעתיד הדגם הזה יהפוך לסדרתי. כאשר אנו מעבירים מכונית תצוגה כזו למציאות, אנחנו צריכים שיתוף פעולה גדול מהמהנדסים שלנו כדי להתגבר על השינויים הרבים הנחוצים. אבל אנחנו מאמינים שאם נצליח במשימה, התוצאה הסופית תעורר הרבה רגשות מצד הלקוחות של מאזדה".
מאזדה – ה-RX תחזור?
צילום: מנהל
מאזדה RX-8, המאזדה האחרונה שיוצרה עם מנוע וואנקל. האם בקרוב תוצג היורשת?

ואם ישאלו אותנו, אנחנו ב'אוטו' כמובן מאוד בעד. המידע מטאנקה גרם לנו לחזור לאחור ולהיזכר במה שסיפר לנו לפני שנתיים ראש מחלקת העיצוב של מאזדה, איקו מאדה: "1. החלק החשוב ב-RX ויז'ן הוא שבנינו במאזדה אייקון למותג. 2. יש הרבה מעריצים בעולם למכונית ספורט של מאזדה עם מנוע רוטורי, ואנחנו מסמנים להם שיש רצון או אפשרות לעשות זאת שוב. 3. רצינו גם להראות את הדור הבא של שפת העיצוב קודו. 4. הייתי רוצה בעצמי לקנות את המכונית ולנהוג בה".

את המפגש עם טאנקה ניצלנו גם לגבי שאלות על התפתחות ה'סקאי אקטיב': "אנחנו מאמינים שמנוע הבעירה הפנימית עדיין נכון ומתאים למציאות הנוכחית ויכול להשתפר" הוא הסביר. "אם נוכל לשפר את צריכת הדלק עוד יותר דרך תפיסת 'סקאי אקטיב X', אז כשנחבר זאת לחשמול זה ייתן את היעילות הטובה ביותר".
"בתפישה העתידית נשפר את צריכת הדלק ב-20-30%. אנחנו מנסים להגיע ליחס דחיסה אופטימלי וליעילות הכי גבוהה. הרעיון הוא ליצור הצתה עצמית נשלטת. זה דומה למנועי דיזל אבל אנחנו שולטים בהצתה דרך המצת. אנחנו יוצרים שילוב בין הטוב במנועי הדיזל והבנזין. ובגלל שאנחנו משפרים את היעילות לאורך כל טווח הסל"ד, אין לנו צורך ביותר משישה הילוכים".
מאזדה – ה-RX תחזור?
צילום: מנהל