מאיר, יבואנית הונדה לישראל, הכריזה על התחלת שיווק גרסת הסדאן של הונדה סיוויק – שלושה חודשים אחרי התחלת שיווק גרסת ההאצ'בק. בדומה לזו האחרונה, גם גרסת הסדאן תוצע בשתי גרסאות.
שלא כמו גרסת ההאצ'בק, גרסת הסדאן הבסיסית תוצע גם עם מנוע בנזין אטמוספרי, ולא עם מנוע טורבו - ולראשונה מזה 12 שנה, הונדה חוזרת להציע סיוויק עם מנוע 1.6 ליטר. מדובר במנוע חדש יחסית (2016) המשרת את הסיוויק בשווקים המתפתחים (מצרים, דרום אפריקה ואוקראינה). למנוע זה הספק של 125 כ"ס ומומנט של 15.5 קג"מ, וביחד עם תיבה אוטומטית-רציפה, מאפשרת יחידת ההנעה ביצועים של 11.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 196 קמ"ש ותצרוכת דלק ממוצעת (בתנאי מעבדה) של 14.9 ק"מ לליטר.
לשם השוואה, לגרסת ההאצ'בק (1.0 ל' טורבו, אוט'-רציפה) ביצועים טובים יותר - 10.6 שניות ל-100 קמ"ש, 200 קמ"ש מרביים ותצרוכת דלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר. כל זאת, למרות הבדל של 80 ק"ג בין הגרסאות, לטובת הסדאן 1.6 ליטר.
הונדה סיוויק סדאן בישראל – החל מ-135,000 שקל
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה יותר עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר טורבו, גם כאן בשידוך לתיבה אוטומטית-רציפה – שילוב מוכר מגרסת ההאצ'בק. גם כאן מפיק המנוע 182 כ"ס ו-22.4 קג"מ, ונתוני הביצועים הם 8.1 שניות ל-100 קמ"ש, 200 קמ"ש מרביים ותצרוכת דלק ממוצעת (בתנאי מעבדה) של 17.2 ק"מ לליטר – נתונים טובים ביחס לגרסת ההאצ'בק המקבילה.
במפרט האביזרים יש הבדל ניכר בין שתי הגרסאות, בדגש על מפרט אביזרי הבטיחות. גרסת הבסיס מגיעה ללא עזרי בטיחות מתקדמים כלל, פרט למערכת התרעה של מובילאיי – וזאת בשונה מגרסת ה-1.5 ליטר טורבו, כמו גם מגרסאות ההאצ'בק (כולל רמת הגימור הבסיסית) - להן בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי והתרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי.
הונדה סיוויק סדאן בישראל – החל מ-135,000 שקל
צילום: מנהל
הבדלים נוספים במפרט האבזור בין שתי הגרסאות נוגעים למערכת המולטימדיה (מסך "7 בשתי הגרסאות, התקנה מקומית בגרסת הבסיס, לעומת מסך מקורי בגרסה הבכירה) כמו גם למשוטים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חימום מושבים וחישוקי "17 קלים (חישוקי "16 קלים בגרסת הבסיס). מנגד, דווקא גרסת הבסיס מוצעת עם גג שמש חשמלי - בעוד שגרסת ה-1.5 ליטר טורבו לא.
מחירה של הונדה סיוויק סדאן מתחיל ב-135,000 שקלים לגרסת הבסיס, ומגיע עד 155,000 שקלים לגרסה הבכירה. מחיר גרסת הבסיס זהה לזה של הדגם היוצא – אך גבוה במעט מזה של גרסת ההאצ'בק, הנהנית - בין היתר - ממפרט עדיף של אביזרי בטיחות מתקדמים. גרסת הסדאן יקרה מגרסת ההאצ'בק המקבילה ב-10,000 שקלים.