אני עוד זוכר את עצמי עומד בצד הכביש בדרום צרפת, וצופה בפעם הראשונה במירוץ ב"לייב". השנה היא 1982, לילה, קר, אבל אני לא שמתי לב. הייתי בהלם, נרגש – העוצמה, המהירות, הסאונד... וואוו!
אני זוכר את הרצון הכביר שלי להיות חלק מהחגיגה המטורפת הזו. להתחרות.
אמרתי לבן דודי, זה שלקח אותי לשם לראות את המירוץ, שאני עוד אחזור לצרפת להתחרות. אני זוכר את המבט שלו של "בסדר".
אבל העובדה שאני ישראלי, שאני חולה בסוכרת נעורים, שהתקציבים הנדרשים כדי להתחרות בליגה סדירה באירופה פשוט מטורפים ועוד אינספור סיבות, השאירו אותי בבית, בישראל.
להגשים חלום אחרי 35 שנים / ראם סמואל
צילום: מנהל

עכשיו, 35 שנים אחר כך, אחרי מאמצים כבירים ואינספור ניסיונות וריצות – בנינו ליגת מירוצים ישראלית, במכוניות, על אספלט, כדי שיהיה אפשר להתחרות גם כאן, בארץ.

הדרך שלי למירוצים היתה קצת יותר ארוכה וסבוכה. לאחר שנים, כשהחלטתי ללכת ולהגשים את החלום להתחרות, טסתי לצרפת והתחלתי לברר מה עושים. כמה "קש" אכלתי, כמה טעויות עשיתי, איזה הוצאות מטורפות. לא תיארתי לעצמי עד כמה מרוצי מכוניות הם דבר מסובך ו.. יקר. ואת הכל למדתי על בשרי - וביוקר...

רכשתי מכונית מירוץ משומשת -את מי שואלים מה לרכוש? איך בודקים מה מתאים? איך יודעים אם המצב שלה טוב? איפה מנסים את המכונית? מה עושים?!!
גייסתי צוות טכני.. איך מגייסים? איפה מוצאים את האנשים המתאימים? את מי לשאול ואיך לבחור, עוד ועוד שאלות אינסופיות ושנותרו ללא מענה..
להגשים חלום אחרי 35 שנים / ראם סמואל
צילום: מנהל
היה עלי לרכוש צמיגים למירוץ. איך בוחרים צמיגים? כל כמה זמן צריך להחליף אותם? למה כולם כבר מחליפים את הצמיגים לחדשים כאשר לי הם נראים בסדר גמור? אילו בלמים (ברקסים) מתקינים? ולכל שאלה אני מקבל תשובות שונות מאנשים שונים, והכל כך כך יקר.
וזה ממשיך עם בולמי זעזועים, שמנים למנוע, שמנים לבלמים, שמנים לתיבת ההילוכים, לחץ אויר בצמיגים, ועוד ועוד דברים שהיה צריך לטפל בהם כדי שאוכל להתחרות בתנאים סבירים. ולא היו לי תשובות או אפילו את מי לשאול. וחוסר הידע עולה בזמן, וכסף – והישגים.

השתתפות בעונת מרוצים אחת, בקטגוריה נמוכה, מגיעה בקלות לעלויות של עשרות אלפי יורו, וזה לפני עלויות כגון אוכל, מלון ונסיעות לי ולצוות שאיתי. מחסום לא פשוט למי שרוצה להשתתף בליגת ספורט מוטורי.

לימים הצלחתי להתארגן וליצור מערכת שעובדת ומאפשרת לי להתחרות בתנאים סבירים ואף לזכות פעמיים בתואר בליגה בה התחרתי.
להגשים חלום אחרי 35 שנים / ראם סמואל
צילום: מנהל

כמות הטעויות שעשיתי בדרך בלתי ניתנת לתיאור, ברור שנראה "מבחוץ" שלזכות במרוצים זה סך הכל לנהוג מהר וטוב. כך חשבתי גם אני, אבל גיליתי שיש בזה הרבה יותר, ואני מקווה שמי שעקב אחרי סדרת הטורים האישיים שלי הבין זאת גם כן.
אם רק היה לי אז מנטור שידריך אותי ויסביר לי, שיחסוך לי את בזבוז הזמן והכסף ואת התסכול...
כבר שנים שאני חולם על האפשרות של ישראלים להתחרות במרוצי מכוניות, כאן בארץ. נכון שיש ישראלים שיצאו, כמוני, להתחרות בחו"ל ונוחלים הצלחות – וזה נהדר. מדהים לראות את דקל נער, אורי אייזנשטיין, חנוך ניסני, ערן שטרן, אלון דאי ואחרים עושים חיל בחו"ל. כבר שנים שאני רוצה ליישם את הידע שרכשתי – אם כשהתחריתי בעצמי ואם כאשר ליוויתי נהגים אחרים – ולרתום גם את יכולות החברה שבניתי, כדי לעזור לאחרים להגשים את החלום להתחרות, מבלי ללכת לאיבוד כמו שאני כמעט הלכתי.
להגשים חלום אחרי 35 שנים / ראם סמואל
צילום: מנהל
והשנה זה סוף סוף קורה! נריץ ליגה (שפרטים עליה אתם יכולים לקרוא כאן) שתהפוך את הצעדים הראשונים בעולם מירוצי האספלט לקלים, פשוטים וזולים יותר מאי פעם.

ההתרגשות בשיאה. האנרגיה, מהרגע שיצאנו לדרך עם הליגה החדשה, בשיאה, והתגובות מדהימות – ומרגשות. אני מתנצל מראש – השנה יוכלו להתחרות בליגה רק 24 מתחרים. אבל אנחנו עובדים על דרכים להגדיל את המספר הזה לקראת שנה הבאה.
שתהיה לכולנו שנה שתיקח אותנו לקצה בפול גז – ראם סמואל.
להגשים חלום אחרי 35 שנים / ראם סמואל
צילום: מנהל