פולקסווגן שירוקו - הסוף. ייצור הקומפקטית הספורטיבית של פולקסווגן הופסקה לאחרונה, ושיווקה בגרמניה ובריטניה נגמר - כך על-פי דיווחים באירופה. בישראל נמסרו השנה 20 יחידות בלבד של השירוקו, מהן שתיים בחודש ספטמבר, כפי הנראה ממלאים קיימים שהיבואנית תכלה בקרוב. עם זאת, מחברת צ'מפיון מוטורס נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי השיווק אצלנו צפוי להמשיך גם במהלך 2018.
יונדאי ולוסטר מול פולקסווגן שירוקו - מבחן דרכים
השירוקו הוצגה לראשונה במרץ 2008, והחזירה לחיים שם משנות ה-70 - בין 1974 ל-1992 פולקסווגן שיווקה מכונית דומה בשני דורות, עד שזו הוחלפה בקוראדו (Corrado), שיוצרה בין 1988 ל-1995. השירוקו הנוכחית הייתה אמורה לסמל את חזרת השם וזכתה להצלחה נאה בהתחלה באירופה וישראל, אבל עם השנים דעכה ופולקסווגן לא השקיעה ביורשת מודרנית.
פולקסווגן הפסיקה את ייצור השירוקו
צילום: מנהל
הבעיות התחילו כבר מוקדם יחסית, לאחר שביצרנית בחרו שלא להשיק את השירוקו בארה"ב - זאת לטענת בכירים בפולקסווגן בגלל שערי מטבע שימנעו ריווחיות. בהמשך, בשנת 2014, פולקסווגן הפתיעה כאשר בחרה להשיק מתיחת פנים קלה בלבד למכונית שהיתה אז כבר בת שש - גיל בו בדרך כלל מוצגת מחליפה. בשלב זה מכירות השירוקו כבר היו נמוכות יחסית והפלטפורמה בה השתמשה מיושנת.
השירוקו מצטרפת במותה ליריבתה העיקרית בישראל, יונדאי ולוסטר. הקופה-האצ'בק הקומפקטית של הקוריאנים הוצגה ב-2011 וזכתה להצלחה נאה בישראל, בין היתר תודות למחיר תחרותי ביחס ליריבתה הגרמנית. אלא שגם היא נאלצה להרים ידיים אצלנו בגלל השפעות הגיל, ועזבה את השוק באוגוסט 2016 לאחר שהמכירות ירדו מאלפים ולעשרות בודדות. הוולוסטר עם זאת מיוצרת עדיין בחו"ל ומשווקת במספר מדינות (אם כי כנראה לא לעוד זמן רב).