פולסטאר (Polestar), חטיבת הביצועים של וולוו, חשפה מכונית ראשונה מפיתוח עצמאי. היא מבוססת על פלטפורמת SPA של וולוו (שמשמשת למשל את וולוו S90), אך ביצרנית הצעירה מבטיחים כי יותר מ-50% מהחלקים חדשים ופותחו על-ידי מהנדסי פולסטאר.
חטיבת הביצועים של וולוו יוצאת לדרך: פולסטאר 1
צילום: מנהל
המכונית, שמכונה בפשטות "1", נראית כמו הגרסה הסדרתית של וולוו קונספט קופה - מכונית תצוגה משנת 2013. זו שימשה אז בכדי לתת הצצה לשפת העיצוב החדשה של וולוו, שבאה לידי ביטוי ב-S90 ודגמים נוספים. ה-1 מצוידת במרכב סיבי פחמן בתצורת קופה ועם ארבעה מושבים (2+2, כלומר האחוריים לא בגודל מלא). מידותיה לא פורסמו בשלב זה.
מה שכן ידוע הוא שהיא תיוצר בסין - במפעל יעודי חדש שפולסטאר מקימה בשנגדו. מפעל זה, שיושלם באמצע שנה הבאה, ייצר שלושה דגמים עבור פולסטאר - ה-"1" שתשווק החל מאמצע 2019, ה-"2" (משפחתית גדולה חשמלית שתתחרה בטסלה 3) החל מסוף 2019, וה-"3". זה האחרון יהיה רכב פנאי חשמלי שיוצג ב-2020, ייתכן שבגודל דומה לוולוו XC60.
חטיבת הביצועים של וולוו יוצאת לדרך: פולסטאר 1
צילום: מנהל
ה-1 תהיה מכונית הכלאיים היחידה בהיצע המתוכנן בשלב זה. היא מצוידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש של וולוו ובצמד מנועים חשמליים. מפרט טכני מלא לא פורסם, אך ההספק הכולל יעמוד על 600 כ"ס והמומנט המרבי על 102 קג"מ - מה שצפוי לאפשר ביצועים טובים. פולסטאר מבטיחה גם טווח חשמלי משמעותי - 150 ק"מ בין טעינות - אך לא מספקת פרטים נוספים מעבר לכך לגבי מערכת הכלאיים.
חטיבת הביצועים של וולוו יוצאת לדרך: פולסטאר 1
צילום: מנהל
היצרנית החדשה תציע את ה-1 במודל רכישה חדש, שכולל הזמנת המכונית באמצעות יישומון או אתר אינטרנט יעודי. הרוכשים יבחרו תוכנית השכרה לשנתיים או שלוש, וישלמו תשלום חודשי ללא מקדמה או סכום בסופו. סכום זה יכלול שירותי מוסך וגם את האפשרות להחליף את המכונית לתקופה קצרה בדגם אחר של פולסטאר או וולוו. מדובר בתוכנית דומה לזו שחברת האם השוודית הציגה עם חשיפת ה-XC40 החדש.
חטיבת הביצועים של וולוו יוצאת לדרך: פולסטאר 1
צילום: מנהל
פרטים נוספים על פולסטאר 1 צפויים להתפרסם בשנה הבאה, קרוב יותר למועד תחילת הייצור. השיווק יחל כאמור רק בשנת 2019 (אם כי וולוו פתחה את ספר ההזמנות כבר היום), ועדיין לא ידוע אם המכונית תוצע גם בישראל.