בקיה ישראל התחילו לדבר על האופטימה ההיברידית עוד בדור הקודם, ולפני שנה היה נראה שאו-טו-טו היא מגיעה, אך בסופו של דבר רק עכשיו היא מגיעה. הסיבה – בעדכון האחרון שופר הציון הירוק שלה ל-2, מה שמאפשר לה לקבל את הטבת המס לכלי רכב היברידיים. כזכור, היונדאי סונטה, האחות לבית יונדאי, שווקה השנה ממלאי שהגיע שנה שעברה, משום שגם היא לא עמדה בדרישות המעודכנות – וגם היא מקבלת גרסה מעודכנת ממש בקרוב (תחילת השיווק בשבוע הבא).

האופטימה לא נחלה עד כה הצלחה בארץ, ולכן בתקופה האחרונה שווקה רק עם מנוע דיזל ולשוק המוניות. כעת, מאמין היבואן, תהיה הנוכחות שלה בתחום הפרטי ובציי הרכב גדולה משמעותית.
קיה משיקה אופטימה היברידית
צילום: תומר פדר

נא להכיר
לאופטימה ההיברידית מנוע 2.0 ליטר שמייצר כאן 156 כ"ס ומשודך למנוע חשמלי שלו 50 כ"ס. ההספק המשולב הוא 192 כ"ס והמומנט הוא 37.4 קג"מ ב-1770 סל"ד. כאמור, מדובר בחטיבת כח מעודכנת של הקונצרן, חטיבה שהינה שונה מזו של הסונטה שהוצעה בארץ עד כה אבל דומה לזו שבסונטה העתידית. התיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים, והרכב כולל מנגנון לייצור רעש מלאכותי בזמן שהוא נע בכח החשמל, כדי שהולכי רגל יוכלו לשמוע אותו מתקרב.

צריכת הדלק הממוצעת היא 22.7 ק"מ/ל' (טובה מבסונטה המוחלפת) ולתא המטען נפח של 425 ל' לעומת 510 ל' בגרסה הרגילה.
קיה משיקה אופטימה היברידית
צילום: תומר פדר

הגרסה ההיברידית למשפחתית הגדולה תוצע בשתי רמות גימור – EX ופרמיום. לראשונה חישוקי "17, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג (כולל זיכרונות), בקרת אקלים עם פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם ומערך מולטימדיה מקורי ("6) דובר עברית שכולל הטמעת וויז. הפרימיום תוסיף גג זכוכית, ריפוד עור, תפעול חשמלי גם לכיוון מושב הנוסע, ואוורור וחימום למושבים קדמיים.
שתי רמות הגימור מוצעות עם חבילת בטיחות שכוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ותאורת לד אדפטיבית עם עמעום אוטומטי. לרמת הפרמיום גם ניטור שטחים מתים. המחירים יחלו ב- 165,000 שקלים ל-EX ויגיעו ל-175,000 שקלים עבור הפרימיום.
גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר: "סגמנט D הוא בערך 3 אחוז מהשוק היום. עם האופטימה אנו שואפים לתפוס נתח משמעותי ממנו". בכל הנוגע לשאלה על שיווק גרסת פלאג-אין עתידית, עונה אונגר - "אנחנו מעדיפים להשיק גרסת פלאג-אין בקטגוריה שהקהל זורם לתוכה ויש סיכוי למכור בכמויות, ולכן אנחנו מרכזים מאמצים לכיוון הנירו".
קיה משיקה אופטימה היברידית
צילום: תומר פדר