צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, הכריזה היום על התחלת שיווק הגרסה המחודשת של פולקסווגן אמארוק בישראל. הדגם, שהוצג במקור עוד ב-2010 ועודכן לפני כשנה וחצי, חוזר לשוק המקומי אחרי היעדרות של כשנתיים.
פולקסווגן אמארוק מחודש בישראל – מ-248,000 שקל (מעודכן)
צילום: מנהל
אמארוק, המתחרה בסגמנט הטנדרים הקלים (1 טון) בסגנון מיצובישי טרייטון, איסוזו די-מקס וטויוטה היילקס, מציע בגרסתו המעודכנת מפרט טכני ייחודי. במקום מנוע 2.0 ליטר דיזל (180 כ"ס) מותקן כעת מנוע V6 דיזל בנפח 3.0 ליטר, עם 224 כ"ס ו-56 קג"מ – נתונים חסרי תקדים ביחס לקטגוריה. אל מנוע זה מוצמדת, כבעבר, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית – גם היא ייחודית ביחס לקטגוריה – אם כי גם הפעם אין הילוך כוח. ההנעה היא כפולה קבועה, ובשונה מבעבר – נעילת דיפרנציאל אחורי מכאנית היא כעת חלק מהמפרט התקני. מערכת ההנעה החזקה מאפשרת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, בעוד שצריכת הדלק הרשמית – 12.8 ק"מ לליטר בממוצע – דומה למקובל בקטגוריה.
אמארוק המחודש יוצע בישראל בשתי גרסאות מתלים - "משא קל" ו"משא כבד" (Heavy Duty), בדומה לטויוטה היילקס. ההבדל המבני בין הגרסאות מתבטא בקפיצי עלים מחוזקים (חמישה עלים) בגרסת המשא הכבד, ומשפיע בין השאר על כושר ההעמסה - בעוד שהגרסה הקלה מסתפקת בכושר נשיאה של 690 ק"ג בלבד, גרסת המשא הכבד מורשית לשאת עד 828 ק"ג - הבדל של 20%. כושר הגרירה הינו 3 טון, סביר לקטגוריה. מרווח הטיפולים הינו אחת לשנה או 20,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
פולקסווגן אמארוק מחודש בישראל – מ-248,000 שקל (מעודכן)
צילום: מנהל
מפרט האבזור של אמארוק דומה למקובל בקטגוריה – סביר בכל הקשור לאביזרי נוחות, אבל לא מתקבל על הדעת כשמדובר בענייני בטיחות; למרות שבחו"ל מוצע אמארוק עם מערכות בטיחות מתקדמות, מערכות שכאלו נעדרות לחלוטין מהמפרט הישראלי, וישנה רק מערכת התרעה של "מובילאיי". יצוין כי כמו בעבר, לאמארוק ארבע כריות אוויר בלבד, ודירוג בטיחות של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופי (2010).
מפרט אביזרי הנוחות כולל מסך מגע בגודל "6.3 עם דיבורית מובנית ותפעול קולי, בקרת שיוט, בקרת אקלים דו-אזורית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, חישוקי "18 וחלונות אחוריים כהים. בתוספת תשלום ניתן להוסיף גם חישוקי "19, כיוון חשמלי למושבים, ריפודי עור, קיפול חשמלי למראות הצד, וו גרירה וכן פריטי עיצוב חיצוניים ואביזרים לארגז תא המטען (דיפון פנימי, סגירה או כיסוי נגלל). במסגרת מתיחת הפנים, תא הנוסעים עבר שינוי עיצובי משמעותי, וכעת הוא דומה יותר למופע המוכר מדגמי המכוניות הפרטיות של המותג.
מחירו של פולקסווגן אמארוק בישראל נקבע על 248,000 שקלים, או 250,000 שקלים לגרסת HD – מחיר זול מבעבר, ודומה לשל הגרסאות הבכירות של טנדרי ה-1 טון הנמכרים בישראל. האחריות הניתנת על אמארוק היא לשלוש שנים או 100,000 ק"מ.
פולקסווגן אמארוק מחודש בישראל – מ-248,000 שקל (מעודכן)
צילום: מנהל