בעולם החלומות בו אנחנו לא תקועים כל יום שעה וחצי בדרך לעבודה, בתעשיית הרכב עדיין ממשיכים להתחרות על שיאי מהירות מרבית. ובתזמון מעניין שתי יצרניות ממקומות שונים לגמרי, הציגו כמעט במקביל שיאי מהירות מטמטמים.
בארה"ב, סדנת השיפורים ויצרנית הרכב הנסי (Hennessey) הציגה את הוונום F5 (ארס, Venom) עם מהירות מרבית של 483 קמ"ש, ואילו יצרנית הרכב השוודית קוניגסג (Koenigsegg) קבעה שיא מהירות של 447 קמ"ש.
השיא, שאושר על-ידי ציוד טלמטריה מתקדם, נקבע בקטע כביש באורך 18 ק"מ שנסגר לצורך המדידה בנוואדה, ארה"ב. נהג הניסוי של קוניגסג, ניקולאס ליליה, האיץ את האגרה (Agera) בגרסת RS למהירות של 447 קמ"ש, בממוצע של שתי נסיעות (אחת לכל כיוון כדי לקזז רוח והפרשי גובה). המהירות המרבית שרשמה ה-RS באחת הגיחות הייתה 456 קמ"ש.
עונת השיאים: הנסי וקוניגסג בלי מעצורים
צילום: מנהל
קוניגסג אגרה RS
לאגרה RS מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, שמספק 1,160 כ"ס בסיוע צמד מגדשי טורבו. למכונית העל המרשימה מומנט מרבי של 109 קג"מ בין 2,700 ל-6,170 סל"ד, והיא מעבירה אותו לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית.
בעוד קוניגסג כבר יכולה להתהדר בשיא המהירות, בהנסי עדיין צריכים להוכיח את ההבטחה למהירות מרבית של 483 קמ"ש לפחות, שבינתיים לא הוכחה מחוץ למודלים ממוחשבים וניסויים פנימיים. יצרנית הרכב האמריקאית חשפה את הנתון המרשים עם השקת הדגם החדש, שמצויד במנוע 7.4 ליטר (V8) עם צמד מגדשי טורבו, הספק מרבי של 1,600 כ"ס, 183 קג"מ ותיבת שבעה הילוכים רובוטית.
ביצרנית מעריכים שישברו גם את שיא ההאצה מעמידה ל-300 קמ"ש, עם זמן של פחות מ-10 שניות. מחזיקת השיא מאז 2013, אגב, היא לא אחרת מהנסי - עם הוונום GT שרשמה זמן של 13.63 שניות. הנסי ונום F5 צפויה להגיע לייצור בשנת 2019, עם מחיר משוער של 5.6 מיליון שקל לפני מסים (1.6 מיליון דולר). רק 24 יחידות ממנה ייוצרו.