באירוע בו הוצגה הרודסטר, השיקה טסלה גם את הצד ההפוך של עולם הרכב: משאית כבדה. מדובר בסמי-טריילר כל-חשמלי למטען של 80,000 ליברות (36.3 טון; "קלאס 8", משקל מרבי בארה"ב). לראש-גורר הזה מבנה אווירודינמי מתקדם, עם תא נהג בעל מקדם-גרר מרשים של 0.36, ובמבנה בו הנהג יושב במרכז, ל"שיפור הראות", נאום אלון מאסק, האיש והיוזמה. בנוסף, תהיה לרכב יכולת משופרת בנהיגה אוטומטית, ויש לו שפע מצלמות סביב.
 
דגם זה הוא האלטרנטיבה מונעת הסוללות ל"ניקולה 1" (שמו הפרטי של טסלה האיש), ראש-גורר מתקדם המבוסס על תאי דלק.

הסמי-טריילר, בתצורת 6x4, מצויד בארבעה מנועים, שניים בכל אחד משני הסרנים האחוריים. למבנה זה, כך טסלה, גם יתרון בטיחותי, מכיוון שהוא מונע "דָּלֶת" (Jackknifing; זווית חדה מדי בין הגורר לנגרר). ההספק המשוער הוא כ-1000 כ"ס.  

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל
 
נתונים מחכימים
הביצועים יותר ממרשימים: האצה מ-0 ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ללא מטען אך עם נגרר תוך 5 שניות(!), ובמשקל מרבי תוך 20 שניות. המהירות בעלייה של 5% היא 105 קמ"ש, בהשוואה ל-73 קמ"ש לרכב מונע-דיזל במשקל זהה.
 
טווח הנסיעה המרבי עם משקל מלא ובמהירות מרבית הוא 800 ק"מ, ועם עמדת טעינה מתאימה, אפשר לטעון את הסוללות ל-80% (טווח של כ-650 ק"מ) תוך 30 דקות.

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל
 
לפי מאסק, אחזקת רכב דיזל יקרה יותר למייל ב-20%, רק בהתחשב במחיר הדלק, והחיסכון הכולל לאורך חיי הגורר יעמוד על 200,000 דולר. הרכב מדווח על מצב אחזקה ומאפשר תכנון אופטימלי לטיפול. בלימה רגנרטיבית עוזרת גם במניעת שחיקת רפידות בלם. השמשה הקדמית, לפי מאסק, חסינה לפצצת אטום "או שתקבלו את כספכם חזרה", אבל זה לא שהוא נערך למלחמה עם קוריאה הצפונית – המטרה היא למנוע את אובדן הזמן הכרוך בהחלפת שמשות שבורות.

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל
 
פרוצדורה
הסמי-טריילר החשמלי, כך מאסק, ישווק החל מ-2019, וכדי להזמין אותו יש להפקיד 5000 דולר מראש. עם זאת, מחיר הרכב לא נמסר בשלב זה. מספר חברות, כולל מערך ההובלה של ענקית המרכולים האמריקאית וולמארט, הודיעו כבר על רכישה של ראשי-גורר אלה.

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל
  
בעיות
למרות שהדגם הוצג בפני עיתונאים, חלק מהנתונים פורסמו ונקבע תאריך יעד לתחילת שיווק – תוך שנה ורבע מהיום – הסתייגות נדרשת. מכיוון שמדובר בטסלה, יש לקחת את הדברים, ובייחוד את השיווק בפועל, יותר כהבעת רצון וכהצהרת כוונות מאשר תכנית פעולה שתבוצע כפי שפורסם. העובדה שמחיר עדיין לא נקבע, אומרת לא מעט.

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל
 
ואם לוקחים בחשבון את העובדה שטסלה לא מצליחה לעמוד בתאריכי היעד עם ה-3 הכה חשובה לה, המסקנה מתבקשת: יש דגם סופר מרשים ומתקדם שפניו לייצור; אבל לא כדאי לבנות על תאריכי השיווק המוצהרים.

טסלה מדהימה (2): 800 ק
צילום: מנהל