האם רכבי הפנאי הספורטיביים של פורשה בדרך להפוך לחשמליים? כך עולה מראיון שערך ה"אוטומוטיב ניוז" עם מנכ"ל החברה, אוליבר בלום. לדבריו, היצרנית שוקלת להציג גרסאות חשמליות של פורשה קאיין, רכב הפנאי הגדול, ושל אחיו הקטן פורשה מקאן.
"אנחנו צריכים לבדוק האם זה הגיוני לפורשה להגיע עם רכב פנאי (חשמלי, ר.צ)", מסביר בלום. "אבל המישן אי לא תהיה הפרויקט החשמלי האחרון. אנחנו נמשיך, זה מאוד, מאוד ברור". המישן אי (Mission E) היא מכונית הספורט סדאן החשמלית של פורשה, שתושק בשנת 2019 ותתבסס על מכונית תצוגה משנת 2014 בעלת אותו שם.
לפי בלום, החלטה בנוגע לפיתוח גרסאות חשמליות של רכבי הפנאי תתקבל כבר בשנה הבאה - ואם תהיה חיובית השקת הדגמים צפויה בשנת 2021 או 2022. ובמילים אחרות, זה יקרה לקראת סוף חיי הדגם הנוכחי של הקאיין (דור שני שהוצג השנה), ובמהלך חיי הדור הבא של המקאן (שהדור הראשון שלו הוצג בסוף 2013).
יצרנית הרכב הגרמנית שוקלת גם להרחיב את היצע גרסאות רכבי הפנאי, עם תוספת דגמי "קופה" בסגנון ב.מ.וו X6 ולמבורגיני אורוס (שמבוסס על פלטפורמה משותפת לקאיין). גם החלטה בנוגע לדגמים אלה צפויה להתקבל בשנה הבאה. אם יאושרו, הם עשויים להגיע לייצור בתוך פחות משנתיים, ויציעו מבנה חמש דלתות עם גג נמוך מדגמי ההאצ'בק הרגילים ודלת אחורית בשיפוע חד יותר.
פורשה קאיין ומקאן יהיו חשמליים?
צילום: מנהל
פורשה מקאן. העתיד חשמלי?
פורשה, יחד עם יצרניות נוספות בקונצרן פולקסווגן ובראשן אודי, מפתחות בשנים האחרונות מערכות הנעה חשמליות מלאות וחלקיות עם סיוע בנזין, כמענה לדרישות הולכות ומחמירות להפחתת זיהום אוויר. בנוסף, ההצלחה התדמיתית של טסלה, גם אם זו עדיין לא מרוויחה כסף או מוכרת מספר משמעותי של מכוניות, הכניסה את תעשיית הרכב המסורתית לדריכות ודירבנה אותה להשקיע במכוניות חשמליות.