כלמוביל, יבואנית מיצובישי, חוזרת להציע בישראל את מיצובישי אטראז' בגרסה ידנית – ובמחיר זול משמעותית מבעבר: 70,000 שקלים. מחיר זה זול ב-20,000 שקלים מהמחיר בו שווקה בארץ האטראז' הידנית בעבר (עד 2015) וזול ב-24,000 שקלים ממחיר הגרסה האוטומטית.
מיצובישי אטראז' ידנית – החל מ-70,000 שקל
צילום: מנהל
מיצובישי אטראז', המשווקת בישראל מזה ארבע שנים, לא עברה שינויים במהלך תקופה זו – זאת, בשונה מספייס סטאר, עליה מבוססת אטראז', שעברה מתיחת פנים לפני כשנתיים. המשמעות היא שאטראז' היא עדיין מכונית קטנה מהמקובל בפלח המשפחתיות הקטנות, עם בסיס גלגלים של 255 ס"מ, אורך כללי של 424.5 ס"מ, רוחב של 167 ס"מ וגובה של 151.5 ס"מ. לאטראז' תא מטען בנפח של 450 ליטר, ומשקל עצמי של 930 ק"ג בלבד.
כבעבר, גם הפעם תוצע אטראז' עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר, המפיק 80 כ"ס ו-11 קג"מ. את מערכת ההנעה משלימה תיבת חמישה הילוכים ידנית, והשילוב בין השניים מאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה – נתון זהה לזה של הגרסה האוטומטית.
מיצובישי אטראז' ידנית – החל מ-70,000 שקל
צילום: מנהל
צילום: בן חסון
אטראז' ידנית מוצעת ברמת גימור אחת בלבד – Intense, לה מפרט אבזור דומה לזה של הגרסה האוטומטית (Instyle) היקרה משמעותית. בין רשימת פריטי האבזור ניתן למנות כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני גשם ותאורה, מערכת עזר לזינוק בעליה וחישוקי סגסוגת קלה, בקוטר "15. ההבדל העיקרי באבזור טמון בהיעדר מערכת מולטימדיה – במקומה של זו, מותקנת מערכת שמע בסיסית עם דיבורית BT (עם שליטה מההגה) ושקעי AUX ו-USB; מערכת מולטימדיה ("כלמוביל קונקטד", מדור חדש עם מסך "8) מבוססת אנדרואיד מוצעת בנפרד בתוספת מחיר של כ-4000 שקלים (כולל מצלמת נסיעה לאחור).
אבזור הבטיחות, כמקובל בפלח המשפחתיות הזולות, דל יחסית וכולל את המינימום ההכרחי - שש כריות אוויר ומערכת התרעה של מובילאיי.
מיצובישי אטראז' ידנית – החל מ-70,000 שקל
צילום: מנהל
מיצובישי אטראז' הידנית היא מתחרה ישירה ראשונה מול דאצ'יה לוגאן – המשפחתית הקטנה הזולה בישראל, שהביאה את בשורת ה"לואו קוסט" לפלח המשפחתיות הקטנות. השוואה בין השתיים מעלה כי לאטראז' ממתין קרב לא פשוט מול לוגאן, כפי שניתן לראות בטבלאות מטה – זו האחרונה גדולה מאטראז', מציעה מנוע מתקדם וחזק יותר (0.9 ל' מוגדש , 90 כ"ס) המאפשר ביצועים עדיפים לצד צריכת דלק דומה – והיא זולה ב-5000 שקל מאטראז'.
לזכותה של המתמודדת היפנית/ תאילנדית בעיקר רשימת אבזור עשירה יותר, הן ברמת הנוחות והן ברמת הבטיחות (6 כריות אוויר ומובילאיי באטראז', לעומת 4 בלוגאן; מערכת התרעה צפויה להתווסף ללוגאן החל מינואר, עם כניסתו לתוקף של חוק מערכות ההתרעה המתקדמות ברכב חדש), כאשר היתרון היחיד של לוגאן באבזור, על פני אטראז', הוא קיומה של מערכת מולטימדיה מקורית כסטנדרט.
מיצובישי אטראז' ידנית – החל מ-70,000 שקל
צילום: מנהל