במסגרת תידרוך לעיתונאים שנערך על-ידי סיאט בשבוע שעבר בספרד, דלף או שהודלף מסמך סודי לכאורה של היצרן הספרדי לבית פולקסווגן. מדובר בתכנית הייצור הדו-שנתית המראה ששנת 2009 תהיה עמוסה למדי ושנת 2010 מפתיעה לא פחות. ראשונה שתוצג, בפברואר 2009, תהיה האיביזה 'ספורט-קופה' (SprotCuoupe). חודש אחר כך מופיעה מכונית הסדאן החדשה של היצרנית, אקסאו (Exeo). בסיאט מדברים על כיוון חדש עם הופעת המשפחתית החדשה, אולם מלבד שמועות על כך שזו תהיה מבוססת על מכלליה של אודי A4 הקודמת, אין בידינו מידע נוסף. מבט בלוח הזמנים הצפוף של היצרנית יגלה כי גם חודש אפריל מבשר על שינויים אצל היצרנית (חודש שלישי ברציפות). לא פחות משלוש מתיחות פנים מתכננת סיאט לחודש אפריל: לאלטאה (הושקה ב-2004), לטולדו (ספטמבר 2004) וללאון (שהופיעה לראשונה ב-2005). בהמשך אותה שנה (ספטמבר) תופיע גרסת הסטיישן לאקסאו כמו גם גרסת השרירים של האיביזה, קופרה. הדגם האחרון שיוצג ב-2009 יהיה המיניוואן הנושן של סיאט, 'אלהמברה'. זה האחרון הוצג בתערוכת פרנקפורט לפני למעלה מעשור (1995) ונולד משיתוף פעולה בין פורד לפולקסווגן (בעלת הבית של סיאט). מאז, פורד הציגה זוג מובילי נוסעים חדשים (S מקס וגאלקסי) המבוססים על פלטפורמת המונדיאו וסיאט...נחכה ונראה. ב-2010 תוצג איביזה בגרסת 'ספורטבאק' או סטיישן אופנתי וכן SUV רך, לראשונה בסיאט. כן, גם סיאט יורדת לשטח, באיחור קל אחר המתחרות, אולם בוודאי שמדובר בדגם חשוב עבור היצרנית. שמו של הדגם טרם נקבע, וכמו כן טרם הובהר אם יהיה מבוסס על הטיגואן או יזכה לרצפה אחרת. מעניין להשוות את תכנית תצוגת הדגמים של סיאט לזו של החברה האם, פולקסווגן שאת תוכניותיה המשוערות פרסמנו השבוע.