המצאות מכונית ספורטיבית כמו ה-R8 בשורות אודי מציבה אפשרויות בפני החברה שבעבר לא היו פתוחות בפניה: ספציפית במקרה זה – פיתוח גרסת-מסלול יעודית למירוצי GT3. החל מסתו 2009 תציע אודי ללקוחות פרטיים את המכונית המוצגת כאן: גרסת מסלול טהורה של ה-R8, במפרט המתאים לתקנות קטגוריה GT3 של ה-FIA. שינוי מהותי שעוברת המכונית בדרך למסלול הוא הסבה מהנעה כפולה לאחורית – תקנות הקטגוריה אוסרות על הנעה כפולה. המנוע המשופר מפיק 500 כ^ס, אשר עוברים אחורה דרך תיבת הילוכים חדשה, סקוונסיאלית בת 6 הילוכים. במיתלים, אומרת אודי, נמצא כמעט רק רכיבים מהמכונית הסדרתית, אם כי כמובן זו המיועדת למסלול יושבת נמוך בהרבה. יש כמובן ציוד בטיחות מלא כולל כלוב התהפכות. המרכב מקבל חרטום חדש וכנף אחורית גדולה כדי לייצר את התכונות האוירודינמיות הנדרשות. אבטיפוס ראשון של המכונית החל ניסויים באמצע אוגוסט, בידיו של נהג אודי הקבוע פרנק ביילה. בעונת 2009 תערוך המכונית טבילות-אש ראשונות במספר סדרות מירוץ אירופיות, לפני שתוצע ללקוחות בסתו כאמור.